Exclusiv
Structurile din ordine si aparare ( MAI, MAN, SRI, etc) pot sa faca demersuri pentru acordarea cu textele directivei europene pe salarizare/7 iunie 2026 este doar termenul final de executare! – Ziarul Incisiv de Prahova

Asa cum va dezvaluiam, in data de 09.05.2024, sub nr R33/459 a fost inregistrata plangerea penala la Parchetul de pe Langa Inalta Curte de Casatie si Justitie – DNA Bucuresti ce are ca obiect fapte de coruptie si abuzuri savarsite la Prefectura Prahova ce era condusa la aceea data de Virgiliu Nanu, fost șef la OCPI, fost prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova care este implicat în tot felul de escrocherii care mai de care mai colorate.
Plangerea penala s-a efectuat tot pentru intabularile de care Virgiliu Nanu „clameaza”, in van, ca „habar” nu are.
Va dezvaluiam ca, plangerea este efectuata impotriva Lucianei Batrinca, in calitate de director OCPI Prahova si Nicolae Madalin Enache, in calitate de Secretar General al Instututiei Prefectului Prahova, precum si a tuturor persoanelor care vor fi identificate in urma cercetarilor si care se fac vinovate de savarsirea infractiunilor mai sus mentionate.
De asemenea, precizam cu subiect si predicat ca, din documentele intrate in posesia ziarului Incisiv de Prahova reiese, in clar, ca cel vizat este chiar Virgiliu Nanu. Aceste „intabulari” seamana izbitor cu intabularile din dosarul Fermei Dacilor și escrocheria White Tower.
Sa va „povestim”/dezvaluim cu documente, ca doar asa dezvaluie ziarul Incisiv de Prahova, aceasta „tarasenie”, pe scurt:
Beneficiarii Sentitei civile nr. 549/2011 pronuntata in Dosarul nr. 19308/281/2010, de catre Judecatoriei Ploiesti, ramasa definitiva si irevocabila, prin respingerea recursului prin Decizia civila nr. 798/2012 pronuntata in Dosarul nr. 19308/281/2010 de catre Tribunalul Prahova, investita cu formula executorie, prin care Comisia Locala de Fond Funciar Rafov a fost obligata sa puna in posesie iar Comisia Judeteana Prahova sa emita titlul de proprietate pentru suprafata de 100 ha teren arabil,
Articolul 12 din Legea 165/2013 reglementeaza procedura de atribuire a amplasamentelor, procedura pe care am respectat-o :
(1) În situația în care restituirea terenurilor agricole pe vechile amplasamente nu este posibilă, după validarea întinderii dreptului lor de proprietate de către comisiile județene de fond funciar sau, după caz, de către Comisia de Fond Funciar a Municipiului București, fostului proprietar sau moștenitorilor acestuia li se atribuie un teren pe un alt amplasament, în următoarea ordine:
- a) pe terenurile din rezerva comisiei locale de fond funciar;
- b) pe terenurile proprietate publică, trecute, în condițiile legii, în proprietatea privată a statului, sau pe terenurile proprietate privată a statului, care au fost administrate pe raza unității administrativ-teritoriale de institute, de stațiuni de cercetare ori de alte instituții publice;
- c) pe terenurile proprietate publică, trecute, în condițiile legii, în proprietatea privată a statului, sau pe terenurile proprietate privată a statului, care au fost administrate de institute, de stațiuni de cercetare ori de instituții publice pe raza localităților învecinate, aflate în același județ;
- d) pe terenurile ocupate de izlazuri.
(3) Atribuirea terenurilor de către comisia locală se face în ordinea de înregistrare a cererilor inițiale de restituire, cu respectarea strictă a ordinii categoriilor de teren prevăzute la alin. (1). Fostul proprietar sau moștenitorii acestuia pot refuza terenul din rezerva comisiei locale de fond funciar sau din izlazul comunal, propus în vederea restituirii.
In acest sens m am adresat Comisiei Locale Rafov pentru atribuire teren din rezerva comisiei locale, am solicitat Agentiei Domeniilor Statului sa mi comunice disponibilul de teren pe raza localitatii Rafov si comunelor invecinate cat si Comisiilor Locale invecinate pentru atribuire din rezerva de teren disponibila. Singura optiune a fost un amplasament situat pe raza unei localitati invecinate – Barcanesti, si care este in administrarea ADS, terenul fiind domeniul privat al Statului Roman. (Acest teren in suprafata de 82 ha fusese predat Comisiei Locale Rafov – 51,68 ha, Comisiei Locale Barcanesti – 22,19 ha si Comisiei Locale Blejoi – 8 ha, pentru punerea in posesie a unor persoane si la data aparitiei Legii nr.165/2013 punerea in posesie nu s-a materializat efectiv, conform art 6 din aceeasi lege terenul s-a reintors la ADS prin protocoale de predare primire) .
Astfel la data 07.2021 exista un teren disponibil pentru punerea in executare a sentintei civile in suprafata de 82 ha, situat pe raza unei localitati invecinate cu Rafov-Barcanesti si care respecta procedura pevazuta de art.12 din Legea 165/2013 si pentru care am optat inca din anul 2022, conform adresei nr.1/14.03.2022 inregistrata la UAT Rafov.
Demersurile beneficiarilor sentintei, intreprinse dupa ce au optat pentru amplasamentul acesta, au fost returnate de Comisia Judeteana de Fond Funciar Prahova, pe considerentul ca documentatia prevazuta de legislatia in materie, respectiv procesul-verbal de delimitare a suprafeţelor care fac obiectul reconstituirii dreptului de proprietate, însoţit de fişa suprafeţelor, trebuie semnate şi ştampilate pe fiecare pagină de primar, prefect, Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi reprezentantul teritorial al Agenţiei Domeniilor Statului, planurile cadastrale cu amplasamentul stabilit pentru terenurile retrocedate, sau schiţele de amplasament, trebuie vizate de primar, prefect, reprezentantul teritorial al Agenţiei Domeniilor Statului şi Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
Dupa nenumarate notificari si raspunsuri care ne indrumau ori catre ADS, ori catre OCPI, in sfarsit am reusit ca acesta documentatia sa fie avizata si semnata de ADS, in calitate de administrator al terenului, urmand ca si OCPI Prahova sa avizeze din punct de vedere tehnic aceasta documentatie.
Prin adresa nr._2305/08.03.2024 Comisia locala Rafov a inaintat OCPI Prahova documentatia completa pentru verificarea planurilor de amplasament si delimitare pentru suprafata de 72,023 ha, cu respectarea art.12 din Legea 165/2013, semnata si avizata de primar, reprezentant teritorial ADS – in calitate de administrator al terenului, si avizata din punct de vedere tehnic de aceeasi institutie – OCPI Prahova in luna decembrie 2023 prin Referatul Tehnic de Specialitate nr.10329/14.12.2023. Astfel, OCPI Prahova, prin adresa nr.1908/25.03.2024 precizeaza ca nu poate semna documentatia, invocand avizarea unor procese verbale de receptie, aferente unui raport de expertiza dintr-un dosar aflat pe rolul Judecatoriei Ploiesti, insusite de OCPI Prahova in ianuarie 2024, la solicitarea Institutiei Prefectului jud. Prahova, prin insistentele directe ale dl. Enache. Totodata se precizeaza ca acest dosar are ca obiect emiterea unui titlu de proprietate asupra unei suprafete de teren de 50 ha, situata in T 17 Barcanesti, suprafata ce se suprapune partial cu cea solicitata si acceptata de beneficiarii sentintei civile 549/2011, ramasa definitiva si irevocabila.
Mentionam, din start, culpa conducerii OCPI Prahova
Mentionam culpa conducerii OCPI Prahova, care desi in luna decembrie 2023 avizeaza prin referatul Tehnic de Specialitate nr.10329/14.12.2023 documentatia ce cuprinde planurile de amplasament si delimitare continand amplasamentul situat in T 17 Com. Barcanesti pentru Comisia Locala Rafov, in vederea analizei juridice in sedinta Comisiei Judetene Prahova, a avizat in luna ianuarie 2024 (la un interval de timp de o luna de zile) la solicitarea Institutiei Prefectului jud. Prahova,prin insistentele directe ale dl. Enache catre dna. Batranca, procese verbale de receptie, aferente unui raport de expertiza dintr-un dosar in curs de solutionare, fara a se mentiona ca situatia este deja avizata si verificata in luna decembrie pentru Comisia Locala Rafov.
Astfel s-a creat situatia in care un amplasament in suprafata de 72,023 ha este solicitat si acceptat de beneficiarii unei sentinte civile ramasa definitiva si irevocabila inca din anul 2012, si pentru care ADS, in calitate de administrator al terenului a acceptat sa predea terenul prin semnarea si avizarea procesului verbal de delimitare si a planurilor de amplasament, cu respectarea art.12 din Legea 165/2013, si un alt solicitant pentru 50 ha, care nu se afla in situatia prevazuta de art.12 din Legea 165/2013 – localitate invecinata (conform indrumari site ANRP, sintagma localitate invecinata se refera doar la localitatile care au granite comune) , si pentru care situatia este incerta, dosarul aflat pe rolul Judecatoriei Ploiesti fiind in cursul cercetarii judecatoresti pe fondul cauzei, neavand o decizie definitive si irevocabila ce trebuie pusa in aplicare.
Avand in vedere indrumarile Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor – ANRP, cat si prevederile Legii nr.165/2013, prioritate la atribuirea unui amplasament situat pe teritoriul comisiilor locale invecinate, o au cererile pentru care au fost pronuntate hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile, pentru punerea in executare a Sentintei civile nr. 549/2011 pronuntata in dosarul nr. 19308/281/2010, de catre Judecatoria Ploiesti, ramasa definitiva si irevocabila, prin respingerea recursului prin Decizia civila nr. 798/2012 pronuntata in Dosarul nr. 19308/281/2010 de catre Tribunalul Prahova, s-a notificat Comisia Judeteana sa respecte legea si sa puna in executare sentinta, notificare fara rezultat.
In perioada 2021-2024 cat a durat tergiversarea procedurii de atribuire amplasament, s-au intamplat lucruri ingrozitoare care au dus la diminuarea suprafetei de 82 ha la 72 ha (10 ha), iar in continuare prin tot felul de tergiversari fara o baza legala sau tehnica, scopul nu este altul decat de a mai sustrage si pune in posesie persoane neindreptatite din anturajul Nanu-Enache-Batranca etc.
a)Amplasamentul situat în T 17 pe raza Comunei Barcanesti face parte din domeniul privat al statului si este în administrarea ADS. La momentul analizei tehnice, conform Referatului Tehnic de Specialitate nr.10329/14.12.2023 emis de OCPI Prahova suprafața disponibila este de 72,023 ha, rezultand o diferența de aproximativ 10 ha. Aceste 10 ha de teren au fost intabulate la OCPI Prahova în perioada 2013-2024, pe numele unor societati care au un administrator si acționar comun, în baza unor documente pe care urmează sa le analizati, respectiv Convetii notariale, toate autentificate la acelasi notar public. Mai mult decât atât la o simpla vizualizare a planului cadastral, parcelarea si pozitionarea acestor suprafete de teren s-a efectuat intr -un mod astfel încât orice punere în posesie ulterioara sa intampine dificultati din punct de vedere al accesului, toată pozitionarea la drumul stradal fiind intabulata si toată linia de mijloc din T17, practic pozitionarea acestei suprafete pregatind si restul de 72 de ha.
Intabularea acestei suprafete de catre OCPI Prahova s-a efectuat cu incalcarea prevederilor legale, suprafața nefiind predata prin protocol de predare primire de ADS, de aici faptul ca terenul încă figureaza ca domeniul privat al statului, ori nerespectand procedura de art.362 Cod administrativ, modalitati de exercitare a dreptului de proprietate privata (administrare, concesiune, inchiriere).
Mentionam ca în perioada 2013-2022 persoana care ocupa postul de director al OCPi Prahova, după aceasta data a devenit la conducerea Institutiei Prefectului, pana în luna aprilie 2024, după care, în prezent este director la OCPI Prahova.
b) In aceasta perioada conducerea Institutiei Prefectului impreuna cu conducerea OCPI Prahova au identificat un dosar aflat pe rolul Judecatoriei Ploiesti avand ca obiect litigiu fond funciar, pentru stabilirea unui drept de proprietate de 50 ha si au semnat in data de 12.04.2022 o minuta prin care au hotarat sa recunoasca dreptul de proprietate si atribuirea celor 50 ha in T 17 Barcanesti, practic pe terenul pe care persoana prejudicata a optat si a respectat procedura legala,
Mai mult, prin aceasta minuta și prin acțiunile intreprinse cu ocazia deplasarii la masuratorile topografice, dl. Enache Madalin favorizează reclamantii din acest dosar, deși functia acestuia, ca reprezentant al statului în teritoriu, este de a apara și proteja bunurile statului, nu de a favoriza transmiterea acestora prin mijloace ilegale unor persoane, fapte determinate cu știința și cu incalcarea atributiilor de serviciu.
In acest sens mentionam ca printr -o minuta stabilită și semnata de câteva persoane cu funcții importante în administratie secretar general Institutia Prefectului -Enache Madalin și director OCPI Prahova – Luciana Batranca, se transmite un amplasament din domeniul privat al statului, cu știința si fără indeplinirea etapelor prevazute de lege, respectiv analiza și hotărâre în plenul Comisiei judetene de fond funciar și fără ca administratorul terenului, ADS Bucuresti să fie informat.
Prima Anexa inscrisuri Plangere Penala (1) (1)
Totodata prin acțiunile intreprinse în dosarul 1184/281/2021 al Judecătoriei Ploiesti, conducerea Institutiei Prefectului Prahova, în speta dl. Enache Madalin își asuma unele obligații în numele Comisiei Judetene de fond funciar, fără acordul membrilor, formuland chiar o cerere de stingere a litigiului prin solutionarea acestuia pe cale administrativa. Totodata este foarte clar de interesele din acel dosar si faptul ca totul este orchestrat de catre dl. Nanu prin intermediul dl. Enache si al dnei Batranca, care la randul lor pun presiune pe toti cei aflati in subordine in diverse departamente sa semneze sau nu anumite documente.Este de notorietate faptul ca in Prefectura nu trece nicio hartie fara ca dl. Enache sa isi dea acordul dupa propriile interese, mergand pana la ascunderea documentelor si blocarea anumitor solicitari aflate pe rol, cum este si cazul persoanei prejudiciate. Vom reveni cu documente care ateste fara echivoc, atat implicarea lui Virgiliu Nanu in aceasta „tarasenie”, cat si ca acest peronaj este vizat de plangerea penala, totul bazat pe documente. Indiferent ca Virgiliu Nanu „clameaza”, in van, ca „habar” nu are de aceste intabulari care seamana izbitor cu intabularile din dosarul Fermei Dacilor și escrocheria White Tower. (Cristina T.).
Exclusiv
Cele mai întâlnite condiții medicale în care folosim ciorapii compresivi

Ciorapii compresivi sunt dispozitive medicale esențiale în prevenirea și tratamentul afecțiunilor circulatorii. Aceștia funcționează prin aplicarea unei presiuni controlate asupra membrelor inferioare, stimulând circulația sângelui și prevenind stagnarea acestuia în vene. Produsele disponibile pe Medical Complex oferă soluții variate pentru diferite afecțiuni și niveluri de compresie, garantând confort și eficiență.
1. Varice și insuficiență venoasă cronică
Ciorapii compresivi sunt recomandați în mod frecvent persoanelor care suferă de varice sau insuficiență venoasă cronică. Aceste afecțiuni apar din cauza funcționării deficitare a valvelor venoase, ceea ce duce la acumularea sângelui în venele superficiale.
Un exemplu ideal pentru aceste condiții sunt ciorapii elastici compresivi din gama Medical Complex, care aplică o presiune moderată, reducând umflarea picioarelor și prevenind agravarea varicelor. Alegerea unei clase de compresie adecvată, precum ciorapii compresivi clasa I (15-21 mmHg), este esențială pentru rezultate optime.
2. Edemele și retenția de lichide
Persoanele care se confruntă cu edeme sau retenție de lichide în picioare pot beneficia semnificativ de utilizarea ciorapilor compresivi. Aceștia reduc umflarea și ameliorează disconfortul cauzat de acumularea excesivă de lichide în țesuturi.
Ciorapii compresivi clasa I sunt alegerea potrivită pentru edemele ușoare, oferind o presiune suficientă pentru a stimula circulația și a preveni agravarea simptomelor. Disponibili pe Medical Complex, aceștia sunt fabricați din materiale de calitate, care asigură confort pe durata întregii zile.
3. Tromboza venoasă profundă (TVP)
Tromboza venoasă profundă este o afecțiune gravă, caracterizată prin formarea de cheaguri de sânge în venele profunde ale picioarelor. Ciorapii compresivi joacă un rol important în prevenirea și tratarea acestei condiții prin reducerea presiunii venoase și îmbunătățirea fluxului sanguin.
În combinație cu alte dispozitive medicale, precum ortezele utilizate pentru imobilizarea articulațiilor în caz de accidentări, ciorapii compresivi contribuie la o recuperare rapidă și eficientă. Este important ca medicul să recomande clasa de compresie adecvată pentru această afecțiune.
4. Recuperarea post-operatorie
După anumite intervenții chirurgicale, în special cele care implică sistemul vascular sau ortopedic, utilizarea ciorapilor compresivi este esențială pentru a preveni complicațiile post-operatorii. Aceștia ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge și la reducerea edemelor post-chirurgicale.
Pe Medical Complex, găsești ciorapi elastici compresivi care oferă suport optim în perioada de recuperare, asigurând un confort sporit și o vindecare eficientă.
5. Sarcina și postpartum
Femeile însărcinate sunt expuse unui risc crescut de apariție a varicelor și edemelor din cauza presiunii exercitate asupra venelor de creșterea uterului. Acești ciorapi compresivi clasa I sunt ideali pentru prevenirea acestor probleme, oferind suport adecvat fără a compromite confortul.
De asemenea, perioada postpartum poate necesita utilizarea de ciorapi compresivi pentru a accelera recuperarea și a preveni eventualele complicații circulatorii. Alegerea unor produse de înaltă calitate, precum cele disponibile pe Medical Complex, este crucială pentru a garanta eficiența și siguranța.
De ce să alegi produsele de la Medical Complex?
Medical Complex oferă o gamă variată de ciorapi elastici compresivi, inclusiv modele pentru prevenție și tratament, adaptate nevoilor fiecărui utilizator. În plus, magazinul pune la dispoziție și o selecție de orteze si dispozitive medicale, utile în combinație cu ciorapii compresivi pentru gestionarea afecțiunilor ortopedice sau circulatorii.
Produsele sunt fabricate din materiale de calitate superioară, asigurând confort și eficiență, indiferent de afecțiunea tratată. Mai mult, consultanța oferită de echipa Medical Complex te ajută să alegi produsul potrivit nevoilor tale.
Ciorapii compresivi sunt soluții indispensabile în gestionarea multor afecțiuni circulatorii, de la varice și edeme până la tromboză și recuperare post-operatorie. Alegerea unui produs de înaltă calitate, precum cei din gama Medical Complex, asigură confort, eficiență și o sănătate mai bună. Indiferent de nevoile tale, ciorapii compresivi și dispozitivele medicale disponibile pe site îți pot îmbunătăți semnificativ calitatea vieții.
Exclusiv
Avertismente și nepotism – Ziarul Incisiv de Prahova

Concursuri disimulate in MEAT
Alertele privind angajările din MEAT
Ziarul de investigații și dezvăluiri Incisiv de Prahova atrage atenția asupra unor posibile iregularități în organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Se pare că, deși Direcția Națională Anticorupție (DNA) a acționat asupra sinecurilor din ministere, aranjamentele pentru angajări continuă.
Iata ca aranjarea unor concursuri pentru ocuparea unor posturi in administratia centrala de specialitate nu s-a incheiat chiar daca DNA a facut ravagii in aceasta problematica obscura a sinecuristilor din mediul ministerelor.
Detalii despre concursurile viitoare
Din surse apropiate in Ministerul Economiei Antreprenoriatului si Turismului – MEAT, condus de catre ministrul PSD, Radu Oprea, aflam ca in perioada urmatoare se vor delura mai multe concursuri pentru ocuparea unor posturi caldute in cadrul acestei institutii chiar daca, dupa se stie, exista OUG nr. 115/2023[1] privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, prin care se stipuleaza la art. VII “(1) În anul 2024 se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu excepţia posturilor unice din:
a)instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare…”.
Astfel de pe site-ul public al MEAT[2] aflam printre altele ca in data de 16.12.2024, ora 10, se va da proba scrisa in vederea ocuparii pe durata nedeterminata a doua functii contractuale de consilier debutant la Serviciul Afaceri Europene din cadrul Directiei Afaceri Europene si Relatii Internationale, care vor participa 50 de candidati, iar dupa 4 zile candidatii admisi vor sustine proba practica, conform anuntului oficial postat.
Suspiciuni de favoritism
Dar ce este interesant este faptul ca majoritatea candidatilor nu stiu ca printre acestia se regaseste si o domnisoara cu numele de Stan Andreea Florina, recent absolventa de facultate, candidat cu un potential de sustinere din partea unor reprezentanti ai MEAT, cum ar fi: Razvan Marian Parcalebescu, directorul de cabinet al ministrului Radu Oprea, precum si colegele de serviciu ale acestuia doamna Stan Andriana Florina, consilier in cadrul MEAT, nimeni alta decat mama candidatei sus mentionte, si Bardas Maria Mihaela, consilier in cadrul MEAT, nimeni alta decat matusa candidatei anterior mentionate.
Impactul asupra angajărilor și transparenței
Gurile rele rele exterioare ministerului spun ca cele doua surori stau in acelasi birou si musoroiesc multe lucruri de interes pentru membrii corpului de control al ministrului si nu numai.
De mentionat este ca mama viitoarei candidate[3], pe care sigur o “recomanda vocea si talentul” respectiv experienta in domeniul de interes pentru ocuparea posturilor scoase la concurs, face parte (bine inteles, datorita capacitatii sale profesionale deosebite, avandu-se in vedere functia relevanta de consilier, nu cea de sef birou, sef serviciu sau director), din mai multe consilii de administratie la societati aflate in subordinea ministerului in cauza, cum ar fi: “Centrul National de Invatamant Turistic” SA, si “Uzina Mecanica Orastie” SA Hunedoara, de unde pentru anul 2023 a primit o indemnizatie cumulata de vreo 40.000 lei/an, iar actualmente este chiar presedinte al consiliului de administartie al SC “Uzina Mecanica Cugir” SA – Alba Iulia, cu o indemnizatie pe primele 6 luni de 23216 lei.
Matusa[4] acestei candidate este si aceasta, conform declaratiei de avere pentru anul 2023, membru administrator la SC “Iprochim”Sa – Bucuresti, iar prin anul 2019 constatam ca a fost nominalizata sa faca parte din secretariatul tehnic al comisiei de privatizare a SC “Rompetrol Rafinare” SA – Constanta[5], cand ministru al energiei era Virgil Popescu.
Deci cu asemenea proptele interne ministerului initiator al concursului, multe voci insinuase spun ca tanara candidata nu are nicio sansa sa rateze admiterea pe post, iar nivelul de cunoastere necesar pentru a trece de proba scrisa sunt bine aprofundate de transparenta tematici de studiu, astfel incat egalitatea de sanse pentru toti candidatii participanti este pe deplin asigurata.
Noi credem ca ministrul Radu Oprea cunoaste toate aspectele sus mentionate si va asigura luni 16.05.2024 toate conditiile ca candidata cu rude in minister sa nu fie dezamagita.
De ce apreciem asta, pentru ca un alt ministru al economiei Claudiu Nasui, devoala acum cateva luni cateva aspecte ce par de interes pentru urmatoarele saptamani[6], cand se vor mai tine si alte concursuri cu posibila dedicatie pentru speta sus mentionata, si credem ca sunt de interes si pentru o institutie de forta a statului DNA, cu experiente penale in domeniul concursurilor ministeriale, nu misterioase, care ar putea face putina ordine in cadrul MEAT pe subiectul sus referit.
Astfel, Claudiu Nasui spunea printre altele „Din câte am aflat, este o combinație de subiecte date de dinainte, cu proba orală, în urma căreia intră cine trebuie. În anumite cazuri, și acea bibliografie este făcută astfel încât să descurajeze oamenii din ‘afară’ să aplice. Toată această procedură este făcută, mai degrabă, ca să garanteze că ‘numai cine trebuie’ ocupă aceste poziții. Apoi, cel care este angajat prin calitatea de membru de partid sau prin nepotism, este greu de dat afară de oricine. De aceea, trebuie schimbată legea.”
Așteptări și apeluri la acțiune
În acest context, se așteaptă reacții din partea autorităților competente, precum DNA, pentru a ancheta aceste semnale de alarmă și pentru a restabili un climat de transparență și echitate în cadrul MEAT. Este esențial ca instituțiile statului să intervină pentru a asigura că angajările se fac pe baza meritului, nu a relațiilor de rudenie sau de partid.
Această situație ridică importante întrebări cu privire la integritatea sistemului public și la modul în care se gestionează resursele umane în instituțiile statului. Așteptăm reacții concrete din partea tuturor actorilor implicați. Vom reveni, normal, cu dezvăluiri senzaționale! (Cristina T.).
[1] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/277404
[2] https://economie.gov.ro/cariera/
[3] https://economie.gov.ro/stan-i-adriana-florina/
[4] https://economie.gov.ro/bardas-maria-mihaela/
[5] https://gov.ro/ro/print?modul=stiri&link=strategia-de-privatizare-a-societatii-rompetrol-rafinare-s-a-constanta-aprobata-de-guvern#null
[6] https://ziare.com/locuri-de-munca/angajare-stat-frauda-1882589
Exclusiv
O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump – Ziarul Incisiv de Prahova

Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).