Exclusiv
Care este asemănarea dintre un penitenciar și Academia de Poliție „A. I. Cuza”?/Umilințe, nerespectarea stimei de sine, înjosire și căprărie pana si pentru studentele din Academie – Ziarul Incisiv de Prahova

Boși, locotenenți, soldați: Mafia din interiorul Poliției Române, filiala Prahova Poluarea și corupția au fost mereu în topul problemelor din Prahova; de ce ar face excepție de la regula asta oamenii de legii din județ. Beneficiind de protecție la cel mai înalt nivel, inspectorul general adjunct al Poliției Române, Eduard Mirițescu, a pus la punct in Prahova o structură de crimă organizată operând chiar în cadrul poliției. Increngătura mafiotă include polițiști de toate gradele, oameni politici, un jurnalist specializat pe șantaje, ocupând funcția informală de hoț-șef peste infractorii mărunți dintr-o zonă a județului.
Aceasta grupare de criminalitate economico – financiara organizata a fost protejata si este protejata de la varful IPJ Prahova si varful MAI.
Este elocventa inregistrarea ambientala in care „Jurnalistul” de șantaje il da de gol pe nea’ Gigel de la varful IPJ Prahova ca si-a anuntat aceasta grupare de suflet si de criminalitate economico-financiara organizata de ce perchezitii au loc a doua zi (nu este singurul caz, am mai dezvaluit si despre alte personaje care procedeaza identic cu aceast sef din IPJ Prahova!).
In articolul publicat de ziarul Incisiv de prahova la data de 20 noiembrie 2023 – Ploiești: „Jurnalist” de șantaje, purtătorul de cuvânt pe afaceri murdare al primarului Volosevici/Inregistrari audio (I) am dezvaluit adevarata fata a acestei grupari protejate de mafia din IPJ Prahova si de la varful MAI.
In dosarul penal nr 37/P/2023, procurorul sef de sectie din cadrul DNA ST Ploiesti, Matei Adrian George a constatat mai multe fapte penale savarsite de jurnalistul santajist si de acesta grupare de criminalitate economico – financiara organizata si a disjuns cauza catre Parchetul de pe langa Tribunalul Prahova cu toate probele si inregistrarile audio: „inregistrarile audio ambientale si cele efectuate prin intermediul aplicatiilor telefonice au fost transcrise in procese-verbale de catre lucratorii Serviciului Tehnic al DNA in baza ordonantelor de delegare in cauza”.
Probabil ca cei de la Parchetul de pe langa Tribunalul Prahova sunt tintuiti pe scaun de mafia din politie (IPJ Prahova si MAI).
In concluzie, s-au dovedit faptele de CUMPARARE DE INFLUENTA, CORUPEREA ALEGATORILOR si EVAZIUNE FISCALA dar cei de la Parchetul de pe langa Tribunalul Prahova se fac ca ploua cu toate ca dosarul este din punct de vedere juridic doar o simpla formalitate, de trimitere in judecata.
La alegerile locale din 2020, C.S. a fost omul de legătură dintre Volosevici, omul de afaceri rom G.V., ca sponsor, și șefii informali din zone ploieștene populate preponderent de romi săraci.
Este vorba de cartierele Mimiu (1800 potențiali votanți romi), Radu de la Afumați (500 votanți) și Bariera Basarab (300 votanți).
Prin intermedierea lui C.S., părțile au agreat asupra oferirii unei mici atenții de 100 de lei pentru fiecare votant. In plus, s-a decis alocarea a 20.000 – 30.000 lei pentru organizarea pentru romi a unei petreceri în ziua votului, cu mâncare și băutură. Suma totală calculată de C.S fost între 200.000 – 300.000 lei, care avea să fie oferită de omul de afaceri G.V. în schimbul obținerii, ulterior, al unor contracte vizând prelucrarea apelor uzate din județ, prin care să-și recupereze investiția. Singura promisiune care viza îmbunătățirea condițiilor de locuit ale romilor a fost astfaltarea cartierului Mimiu.
C.S. i-a cerut 300.000 lei omului de afaceri, care a fost de acord să o plătească în mai multe tranșe, până în ziua alegerilor. Cu trei zile înainte de alegeri, G.V. i-a oferit 130.000 de lei lui C.S., din care 80.000 de lei, via C.S., au ajuns la liderul rom al comunității din Mimiu. 70.000 de lei din sumă a fost împărțită votanților sub forma cadoului de 100 de lei, iar restul de 10.000 a fost reținut de lider, sub motivul că a trebuit să-și plătească verii care l-au ajutat la împărțirea pomenii electorale în comunitatea Mimiu. Ce s-a întâmplat cu restul de 50.000 de lei rămași din totalul de 130.000? Au fost reținuți de C. S., cu argumentul că sunt necesari pentru alte cheltuieli electorale.
In zilele următoare, antreprenorul rom i-a mai oferit lui C.S. 80.000 de lei pentru mită electorală adresată romilor din cartierele Radu Afumați și Bariera Basarab. Din aceștia, 10.000 de lei au fost dați celor patru lideri informali din cele două cartiere pentru mobilizarea electorală a romilor, nefiind clar ce s-a întâmplat cu restul de 70.000. La votanți n-au ajuns, în orice caz.
BANI OBTINUTI ILEGAL DE JURNALISTUL CATALIN STAVRI SI GRUPAREA indicata DIN MAFIA DESEURILOR
Timp de șase luni, omul de afaceri a solicitat onorarea promisiunii vizând acordarea contractelor preferențiale ale Primăriei firmei sale, dar C.S., purtătorul de cuvânt al lui Volosevici pe afaceri dubioase, l-a aburit și tot amânat, încât până la urmă planul s-a topit în ceață și nu s-a mai finalizat în niciun fel. Pe românește, omul rom de afaceri a fost aburit și țepuit de 210.000 lei de niște bărbați albi, stâlpi ai societății. Bani îngropați de C.S. în contul de la Bellu. Ca să nu rămână chiar în pagubă, omul de afaceri i-a solicitat lui C.S., printr-un apropiat, să pună o vorbă bună ca să obțină prelungirea unui contract aflat in derulare cu fabrica de sucuri Timbark vizând apele uzate, precum și o clauză de exclusivitate pe această activitate. C.S. a fost de acord să intervină, dar cu condiția ca G.V. să-i cedeze 50% din viitorul contract, pe firma unui prieten, Claudiu Bellu, proprietar al unui restaurant. Omul de afaceri a acceptat propunerea, dar și-a băgat în combinație și o rudă cu care C.S. să împartă partea de 50%.
Prin urmare, profitul s-ar fi dus 50% la G.V., 25% la C.S. (și Bellu) și 25% la ruda lui G.V.
Ulterior, C.S. a mai obținut de la G.V. 10.000 lei, pe care să-i dea șpagă directorului Timbark pentru a obține mult dorita exclusivitate și, ca bonus, suplimentarea activității de exploatare a apelor uzate.
Faza cu santajul si punerea in dependenta a unei misterioase directoare de la APM Prahova
In inregistrarea publicata de Gazarul reiese cum jurnalistul spagar si santajist a publicat un articol denigrator despre directoarea de la APM prinsa fara masca in pandemie si acum face ce zice el ca „este cea mai prosta din curte”, fiind pusa in dependenta. In urma articolului, politia s-a „autosesizat” si i-a aplicat o corectie directoarei pentru lipsa mastii, ca asa se fac mnai nou santajele si punerea in dependenta de catre aceasta grupare, prin politie!
C.S. a pus la bătaie, ca argument, și o conștință de-a sa de la Garda de Mediu, o directoare care avea in atribuții și emiterea avizelor necesare funcționării Timbark și care ar putea influența decisiv obținerea contractului în termeni cât mai profitabili.
De data asta, povestea nu s-a terminat cu o țeapă, ci cu un happy end peste așteptările inițiale: nu doar că contractul a fost prelungit, dar și prețul pentru servicii a fost dublat, iar aceste servicii contractate au fost mărite numeric. Pentru ca banii să ajungă altfel decât la negru la echipa C.S.-Bellu, a fost incheiat un contract de prestare de servicii fictive de publicitate și consultanță între firma lui Bellu (Bell Studio Expresiv), și cea a lui G.V (Gentoil SRL.).
Evident, n-a fost realizat niciun material publicitar, chiar dacă bani s-au tot scurs în contul firmei. Pe de altă parte, administratorul asociat al firmei lui G.V, declară că procentul din încasările Gentoil ajuns în contul firmei lui Bellu ar fi fost nu de 25%, ci de 10%. De asemenea, mai afirmă el, cei 10.000 de lei dați teandemului C.S-Bellu, pentru a fi oferiți ca mită directorului Timbark, au fost oferiți sub forma unui contract de comision. Doar că nici de data asta lucrurile n-au mers conform înțelegerii: contractul a durat doar șase luni, după care a fost reziliat, iar din cei 20.000 pe care G.V îi vira firmei lui Bellu, doar 3.000 ajungeau la ruda sa, C.S pretinzând că o parte substanțială s-au dus sub formă de cotizație lunară, la misterioasa directoare de la Mediu care acum este pe la formatiunea politica AUR Prahova.
În sfârșit, ca deținător al unui restaurant, Bellu ar fi fost răsplătit și prin furnizarea unor servicii de catering pentru administrația locală, prin mijlocirea prefectului de Prahova.
În timp ce, prin publicația pe care o conduce, jurnalistul Cătălin Stavri vede numai mafii în jurul lui prin Ploiești și se autoflatează că e singurul care poate eradica tot ce înseamnă corupție prin urbe, acest „Batman” (după cum se supraintitulează) a furat meserie de la grupurile infracționale pe care le „investiga”.
Dintr-o înregistrare ambientală, pe care vă invităm să o ascultați, primită de redacția Găzarul, puteți afla „metodele de lucru” practicate de deontologul Cătălin Stavri, din care reiese cum îi poate manipula pe șefii din administrația locală, inclusiv pe primarul Andrei Volosevici, pe care îl înjură că „nu e în stare de nimic!” Un adevărat păpușar printre marionetele administrației ploieștene. Despre „smetiile” date și despre cum se împart foloasele, luați o pungă de floricele și ascultați înregistrarea de mai jos. Comentariile sunt de prisos!
Inregistrarea o regasiti in articolul de mai jos
Un adevărat păpușar printre marionetele administrației ploieștene. Despre „smetiile” date in fituica sa de santaj și despre cum se împart foloasele, luați o pungă de floricele și ascultați înregistrarea de mai jos. Comentariile sunt de prisos!
Vom reveni cum se negociaza spagile din contractele cu primaria, cu bani publici (inregistrari audio). (Cristina T.).
Exclusiv
Cele mai întâlnite condiții medicale în care folosim ciorapii compresivi

Ciorapii compresivi sunt dispozitive medicale esențiale în prevenirea și tratamentul afecțiunilor circulatorii. Aceștia funcționează prin aplicarea unei presiuni controlate asupra membrelor inferioare, stimulând circulația sângelui și prevenind stagnarea acestuia în vene. Produsele disponibile pe Medical Complex oferă soluții variate pentru diferite afecțiuni și niveluri de compresie, garantând confort și eficiență.
1. Varice și insuficiență venoasă cronică
Ciorapii compresivi sunt recomandați în mod frecvent persoanelor care suferă de varice sau insuficiență venoasă cronică. Aceste afecțiuni apar din cauza funcționării deficitare a valvelor venoase, ceea ce duce la acumularea sângelui în venele superficiale.
Un exemplu ideal pentru aceste condiții sunt ciorapii elastici compresivi din gama Medical Complex, care aplică o presiune moderată, reducând umflarea picioarelor și prevenind agravarea varicelor. Alegerea unei clase de compresie adecvată, precum ciorapii compresivi clasa I (15-21 mmHg), este esențială pentru rezultate optime.
2. Edemele și retenția de lichide
Persoanele care se confruntă cu edeme sau retenție de lichide în picioare pot beneficia semnificativ de utilizarea ciorapilor compresivi. Aceștia reduc umflarea și ameliorează disconfortul cauzat de acumularea excesivă de lichide în țesuturi.
Ciorapii compresivi clasa I sunt alegerea potrivită pentru edemele ușoare, oferind o presiune suficientă pentru a stimula circulația și a preveni agravarea simptomelor. Disponibili pe Medical Complex, aceștia sunt fabricați din materiale de calitate, care asigură confort pe durata întregii zile.
3. Tromboza venoasă profundă (TVP)
Tromboza venoasă profundă este o afecțiune gravă, caracterizată prin formarea de cheaguri de sânge în venele profunde ale picioarelor. Ciorapii compresivi joacă un rol important în prevenirea și tratarea acestei condiții prin reducerea presiunii venoase și îmbunătățirea fluxului sanguin.
În combinație cu alte dispozitive medicale, precum ortezele utilizate pentru imobilizarea articulațiilor în caz de accidentări, ciorapii compresivi contribuie la o recuperare rapidă și eficientă. Este important ca medicul să recomande clasa de compresie adecvată pentru această afecțiune.
4. Recuperarea post-operatorie
După anumite intervenții chirurgicale, în special cele care implică sistemul vascular sau ortopedic, utilizarea ciorapilor compresivi este esențială pentru a preveni complicațiile post-operatorii. Aceștia ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge și la reducerea edemelor post-chirurgicale.
Pe Medical Complex, găsești ciorapi elastici compresivi care oferă suport optim în perioada de recuperare, asigurând un confort sporit și o vindecare eficientă.
5. Sarcina și postpartum
Femeile însărcinate sunt expuse unui risc crescut de apariție a varicelor și edemelor din cauza presiunii exercitate asupra venelor de creșterea uterului. Acești ciorapi compresivi clasa I sunt ideali pentru prevenirea acestor probleme, oferind suport adecvat fără a compromite confortul.
De asemenea, perioada postpartum poate necesita utilizarea de ciorapi compresivi pentru a accelera recuperarea și a preveni eventualele complicații circulatorii. Alegerea unor produse de înaltă calitate, precum cele disponibile pe Medical Complex, este crucială pentru a garanta eficiența și siguranța.
De ce să alegi produsele de la Medical Complex?
Medical Complex oferă o gamă variată de ciorapi elastici compresivi, inclusiv modele pentru prevenție și tratament, adaptate nevoilor fiecărui utilizator. În plus, magazinul pune la dispoziție și o selecție de orteze si dispozitive medicale, utile în combinație cu ciorapii compresivi pentru gestionarea afecțiunilor ortopedice sau circulatorii.
Produsele sunt fabricate din materiale de calitate superioară, asigurând confort și eficiență, indiferent de afecțiunea tratată. Mai mult, consultanța oferită de echipa Medical Complex te ajută să alegi produsul potrivit nevoilor tale.
Ciorapii compresivi sunt soluții indispensabile în gestionarea multor afecțiuni circulatorii, de la varice și edeme până la tromboză și recuperare post-operatorie. Alegerea unui produs de înaltă calitate, precum cei din gama Medical Complex, asigură confort, eficiență și o sănătate mai bună. Indiferent de nevoile tale, ciorapii compresivi și dispozitivele medicale disponibile pe site îți pot îmbunătăți semnificativ calitatea vieții.
Exclusiv
Avertismente și nepotism – Ziarul Incisiv de Prahova

Concursuri disimulate in MEAT
Alertele privind angajările din MEAT
Ziarul de investigații și dezvăluiri Incisiv de Prahova atrage atenția asupra unor posibile iregularități în organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Se pare că, deși Direcția Națională Anticorupție (DNA) a acționat asupra sinecurilor din ministere, aranjamentele pentru angajări continuă.
Iata ca aranjarea unor concursuri pentru ocuparea unor posturi in administratia centrala de specialitate nu s-a incheiat chiar daca DNA a facut ravagii in aceasta problematica obscura a sinecuristilor din mediul ministerelor.
Detalii despre concursurile viitoare
Din surse apropiate in Ministerul Economiei Antreprenoriatului si Turismului – MEAT, condus de catre ministrul PSD, Radu Oprea, aflam ca in perioada urmatoare se vor delura mai multe concursuri pentru ocuparea unor posturi caldute in cadrul acestei institutii chiar daca, dupa se stie, exista OUG nr. 115/2023[1] privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, prin care se stipuleaza la art. VII “(1) În anul 2024 se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu excepţia posturilor unice din:
a)instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare…”.
Astfel de pe site-ul public al MEAT[2] aflam printre altele ca in data de 16.12.2024, ora 10, se va da proba scrisa in vederea ocuparii pe durata nedeterminata a doua functii contractuale de consilier debutant la Serviciul Afaceri Europene din cadrul Directiei Afaceri Europene si Relatii Internationale, care vor participa 50 de candidati, iar dupa 4 zile candidatii admisi vor sustine proba practica, conform anuntului oficial postat.
Suspiciuni de favoritism
Dar ce este interesant este faptul ca majoritatea candidatilor nu stiu ca printre acestia se regaseste si o domnisoara cu numele de Stan Andreea Florina, recent absolventa de facultate, candidat cu un potential de sustinere din partea unor reprezentanti ai MEAT, cum ar fi: Razvan Marian Parcalebescu, directorul de cabinet al ministrului Radu Oprea, precum si colegele de serviciu ale acestuia doamna Stan Andriana Florina, consilier in cadrul MEAT, nimeni alta decat mama candidatei sus mentionte, si Bardas Maria Mihaela, consilier in cadrul MEAT, nimeni alta decat matusa candidatei anterior mentionate.
Impactul asupra angajărilor și transparenței
Gurile rele rele exterioare ministerului spun ca cele doua surori stau in acelasi birou si musoroiesc multe lucruri de interes pentru membrii corpului de control al ministrului si nu numai.
De mentionat este ca mama viitoarei candidate[3], pe care sigur o “recomanda vocea si talentul” respectiv experienta in domeniul de interes pentru ocuparea posturilor scoase la concurs, face parte (bine inteles, datorita capacitatii sale profesionale deosebite, avandu-se in vedere functia relevanta de consilier, nu cea de sef birou, sef serviciu sau director), din mai multe consilii de administratie la societati aflate in subordinea ministerului in cauza, cum ar fi: “Centrul National de Invatamant Turistic” SA, si “Uzina Mecanica Orastie” SA Hunedoara, de unde pentru anul 2023 a primit o indemnizatie cumulata de vreo 40.000 lei/an, iar actualmente este chiar presedinte al consiliului de administartie al SC “Uzina Mecanica Cugir” SA – Alba Iulia, cu o indemnizatie pe primele 6 luni de 23216 lei.
Matusa[4] acestei candidate este si aceasta, conform declaratiei de avere pentru anul 2023, membru administrator la SC “Iprochim”Sa – Bucuresti, iar prin anul 2019 constatam ca a fost nominalizata sa faca parte din secretariatul tehnic al comisiei de privatizare a SC “Rompetrol Rafinare” SA – Constanta[5], cand ministru al energiei era Virgil Popescu.
Deci cu asemenea proptele interne ministerului initiator al concursului, multe voci insinuase spun ca tanara candidata nu are nicio sansa sa rateze admiterea pe post, iar nivelul de cunoastere necesar pentru a trece de proba scrisa sunt bine aprofundate de transparenta tematici de studiu, astfel incat egalitatea de sanse pentru toti candidatii participanti este pe deplin asigurata.
Noi credem ca ministrul Radu Oprea cunoaste toate aspectele sus mentionate si va asigura luni 16.05.2024 toate conditiile ca candidata cu rude in minister sa nu fie dezamagita.
De ce apreciem asta, pentru ca un alt ministru al economiei Claudiu Nasui, devoala acum cateva luni cateva aspecte ce par de interes pentru urmatoarele saptamani[6], cand se vor mai tine si alte concursuri cu posibila dedicatie pentru speta sus mentionata, si credem ca sunt de interes si pentru o institutie de forta a statului DNA, cu experiente penale in domeniul concursurilor ministeriale, nu misterioase, care ar putea face putina ordine in cadrul MEAT pe subiectul sus referit.
Astfel, Claudiu Nasui spunea printre altele „Din câte am aflat, este o combinație de subiecte date de dinainte, cu proba orală, în urma căreia intră cine trebuie. În anumite cazuri, și acea bibliografie este făcută astfel încât să descurajeze oamenii din ‘afară’ să aplice. Toată această procedură este făcută, mai degrabă, ca să garanteze că ‘numai cine trebuie’ ocupă aceste poziții. Apoi, cel care este angajat prin calitatea de membru de partid sau prin nepotism, este greu de dat afară de oricine. De aceea, trebuie schimbată legea.”
Așteptări și apeluri la acțiune
În acest context, se așteaptă reacții din partea autorităților competente, precum DNA, pentru a ancheta aceste semnale de alarmă și pentru a restabili un climat de transparență și echitate în cadrul MEAT. Este esențial ca instituțiile statului să intervină pentru a asigura că angajările se fac pe baza meritului, nu a relațiilor de rudenie sau de partid.
Această situație ridică importante întrebări cu privire la integritatea sistemului public și la modul în care se gestionează resursele umane în instituțiile statului. Așteptăm reacții concrete din partea tuturor actorilor implicați. Vom reveni, normal, cu dezvăluiri senzaționale! (Cristina T.).
[1] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/277404
[2] https://economie.gov.ro/cariera/
[3] https://economie.gov.ro/stan-i-adriana-florina/
[4] https://economie.gov.ro/bardas-maria-mihaela/
[5] https://gov.ro/ro/print?modul=stiri&link=strategia-de-privatizare-a-societatii-rompetrol-rafinare-s-a-constanta-aprobata-de-guvern#null
[6] https://ziare.com/locuri-de-munca/angajare-stat-frauda-1882589
Exclusiv
O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump – Ziarul Incisiv de Prahova

Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).