Connect with us

Exclusiv

George Maior a lezat interesele partidelor politice si/sau ale persoanelor fizice ori juridice/A MINTIT Comisia de control

Publicat

pe

Preluare FLUX 24

Fostul director SRI George Maior a angajat instituţia, în perioada 2012 – 2015, în acţiuni “reprobabile”, care au lezat interesele partidelor politice sau ale persoanelor fizice sau juridice, iar acesta a minţit Comisia de control, denaturând adevărul cu privire la relaţia instituţională şi personală avută cu fostul şef al Agenţiei Naţionale de Integritate, Horia Georgescu, se arată în raportul Comisiei parlamentare speciale pentru controlul activităţii SRI.

Marţi, Comisia parlamentară pentru controlul activităţii Serviciului Român de Informaţii a adoptat un raport privind colaborarea SRI-ANI, intitulat ‘Raport privind folosirea Serviciului Român de Informaţii şi Agenţiei Naţionale de Integritate de către domnul George Maior în scopuri politice’.

“Coroborând declaraţiile şi probele deţinute de Comisie putem concluziona, în mod cert şi fără echivoc, că domnul George Maior a minţit Comisia de control, denaturând adevărul cu privire la relaţia instituţională şi personală avută cu fostul şef al Agenţiei Naţionale de Integritate. (…) În 2011, 2012-2015 – a existat o colaborare foarte intensă între cele două instituţii (din 2012, odată cu numirea în funcţia de preşedinte al Agenţiei Naţionale de Integritate a domnului Horia Georgescu). Pentru stabilirea intensităţii cu care s-a colaborat între ANI şi SRI, Comisia a solicitat celor două instituţii (…) o situaţie privind numărul total al persoanelor şi numele acestora care au făcut obiectul sesizărilor transmise/primite în perioada 2006 – 2015. S-a stabilit astfel că în perioada menţionată SRI a trimis către ANI 71 de note de informare (note, note-sinteză şi note speciale), privind aproape 600 de persoane, majoritatea cu funcţii importante în administraţia centrală şi locală (miniştri, europarlamentari, deputaţi, senatori, preşedinţi de consilii judeţene, secretari de stat, primari, viceprimari, secretari de consilii judeţene, consilieri de miniştri, directori de instituţii etc)”, se arată în raportul Comisiei speciale.

Potrivit raportului, George Maior, director SRI în perioada octombrie 2006 – ianuarie 2015, a încălcat legislaţia care reglementează activitatea instituţiei pe care a condus-o şi a angajat instituţia în acţiuni “reprobabile, care au lezat interesele partidelor politice sau ale persoanelor fizice sau juridice”.

“Aceste elemente se circumscriu unor acţiuni de poliţie politică, menite să afecteze grav procese democratice, în beneficiul propriu şi personal, pentru a obţine influenţă politică nelegitimă, în vederea obţinerii funcţiei de prim-ministru al României, în eventualitatea câştigării alegerilor prezidenţiale de către Victor Ponta. De asemenea, domnul George Maior a încălcat şi prevederile art. 15 alin. 3 din Legea nr. 176/2010, încălcând principiul independenţei operaţionale al Agenţiei Naţionale de Integritate”, menţionează sursa citată.

Potrivit raportului făcut joi public, George Maior şi Horia Georgescu au dezvoltat o relaţie personală, prin întâlniri săptămânale, la care se abordau direcţii de colaborare între instituţiile conduse de cei doi, precum şi alte subiecte cu caracter politic, formal sau informal.

“Conform celor relatate în cadrul audierilor a rezultat o serie de suspiciuni legate de faptul că fostul director al SRI se interesa de stadiul anumitor dosare atât din cadrul ANI, cât şi despre evoluţia unor dosare aflate pe rol în instanţă, interferând cu activitatea instituţiei, precum şi prin influenţarea unor alţi factori de decizie referitoare la investigaţii în curs de derulare. Discuţiile private dintre George Cristian Maior şi Horia Georgescu erau legate de parlamentari, miniştri, persoane cu funcţii de conducere şi putere de decizie în stat cu privire la sesizările înaintate de Serviciul Român de Informaţii, care să aibă drept consecinţă influenţarea parcursului politic şi/sau a vieţii publice”, conform raportului.

În document se arată că la audierile de la Comisie George Maior şi-a menţinut declaraţiile cu privire la relaţia cu Horia Georgescu, reafirmând că îl cunoştea chiar foarte vag, iar la întâlniri “comentau rubrica necrologică, această afirmaţie având un vădit caracter peiorativ, mincinos şi ironic”.

“Din audierile de la Comisie şi din informaţiile primite din partea SRI, a rezultat că, în cazul fostului primar al municipiului Sibiu, Klaus Iohannis, procedura a fost declanşată de către SRI. În legătură cu acest caz facem menţiunea că, din datele transmise de către SRI în urma unor verificări interne, Serviciul avea informaţia referitoare la o posibilă stare de incompatibilitate a lui Klaus Iohannis încă din luna ianuarie 2013. Potrivit depoziţiilor, rezultă faptul că au existat mai multe discuţii directe sau telefonice despre acest dosar între Horia Georgescu şi George Maior. În particular, s-a făcut referire la convorbirea telefonică dintre cei doi, din data de 19 septembrie 2014, purtată în reţeaua STS cu referire la acest dosar. Momentul coincide cu solicitarea adresată de ANI, raportată la devansarea termenului de judecată în 33 de dosare aflate pe rolul ÎCCJ, inclusiv cel al preşedintelui României, Klaus Iohannis. Comisia a solicitat STS date şi informaţii cu privire la această convorbire. În accepţiunea Comisiei există indicii că George Maior, în calitate de director al SRI, a exercitat presiuni asupra lui Horia Georgescu ca acesta să ceară devansarea termenului de judecată pentru acele dosare, să disemineze în presă această informaţie, în special având ca ţintă cauza lui Klaus Iohannis, candidat la funcţia de preşedinte al României”, se mai arată în documentul citat.

Comisia propune întocmirea unei proceduri unitare şi transparente prevăzute prin lege care să reglementeze colaborarea SRI cu alte instituţii, întărirea atribuţiilor Comisiei de control parlamentar prin transpunerea în lege a obligativităţii unei persoane de a se prezenta în faţa acestui for atunci când este invitată la audieri, necesitatea depunerii unui jurământ în ceea ce priveşte prezentarea adevărului complet, precum şi stipularea unor sancţiuni în cazul nerespectării acestora.

Membrii Comisiei mai propun definirea prin lege a beneficiarilor legali ai SRI şi a ameninţărilor la securitatea naţională, fără decizii CSAT şi protocoale care să adauge la lege; întoarcerea SRI la atribuţiile din lege, interzicând desfăşurarea activităţilor informative şi a sesizărilor ce intră în competenţa ANI; continuarea corespondenţei cu SRI astfel încât Comisia să intre în posesia unui răspuns neclasificat ce va cuprinde toate numele celor ce au făcut obiectul notelor informative şi care au intrat sub incidenţa cercetărilor ANI, în perioada în care George Maior a deţinut funcţia de director al SRI.

Comisia mai susţine că ANI a fost transformată exclusiv în perioada 2011 – 2015 în beneficiar legal al SRI.

Conform documentului, notele SRI nu erau menţionate în procedurile interne ale ANI şi nici în vreun material din evoluţia dosarelor, acestea materializându-se exclusiv în autosesizări ale Agenţiei, asumate de personalul acestei instituţii.

”Persoana în cauză se afla astfel în imposibilitatea de a afla cine a iniţiat demersul împotriva sa, cadrul legal al ANI lăsând posibilitatea inspectorilor şi conducerii instituţiei ‘să se sesizeze din oficiu’. Conducerea SRI trimitea către ANI inclusiv referinţe privind încadrarea juridică conform căreia persoana care ocupa o funcţie publică se afla în stare de incompatibilitate. În cadrul controalelor la structurile SRI, s-a constatat că toate notele informative către beneficiari treceau pe la Direcţia Juridică, dar, surprinzător, cele transmise către ANI nu aveau acelaşi traseu, Direcţia Juridică fiind ocolită, deşi, în conţinutul notelor informative se făcea trimitere inclusiv la încadrarea juridică de care s-ar face vinovata persoana vizată de informările SRI”, se precizează în raport.

Raportul mai relevă că procedura de colaborare dintre SRI şi ANI presupunea transmiterea unei note informative, în exemplar unic, asumate de către conducerea SRI, către ANI, urmând ca aceasta, după finalizarea investigaţiei, să returneze SRI, odată cu respectiva notă, menţiuni cu privire la utilitatea/valorificarea informaţiei transmise.

“Deşi sesizările către ANI nu erau asumate oficial, fostul director al SRI George Maior era în deplină cunoştinţă de cauză în ceea ce priveşte conţinutul notelor. Odată cu informarea persoanei referitoare la începerea procedurilor specifice ANI conform procedurilor prevăzute în Legea 176/2010, persoana în cauză avea dreptul de a consulta dosarul, de a vedea cine a făcut sesizarea şi de a aduce, dacă este cazul, lămuriri sau orice alte documente care ar ajuta la soluţionarea cu celeritate a speţei. Comisia a constatat că, în cazul notelor primite de la SRI, persoana în cauză era în imposibilitatea de a afla cine a iniţiat demersul împotriva sa, acesta fiind un mod netransparent de abordare”, menţionează raportul.

Comisia susţine că au fost analizate stenogramele audierilor şi a acţiunilor de control parlamentar, efectuate la unităţile centrale ale SRI, precum şi alte documente şi probe.

“În susţinerea prezentului raport au fost studiate stenogramele şi documentele depuse la Comisie de către Horia Georgescu, George Maior, Sorin Blejnar, Dumitru Dumbravă, Florian Coldea, dar şi acţiunile de control parlamentar efectuate la unităţile centrale ale SRI şi sesizări şi documente depuse la Comisie”, se arată în documentul Comisiei SRI.

 

Exclusiv

EXCLUSIV/INTERVIU CU GABRIEL OPREA, PREȘEDINTELE UNPR/”Trebuie să ne întoarcem la valorile fundamentale, care ne definesc pe noi, ca națiune”

Publicat

pe

De

„Cine bate palma cu Oprea și UNPR are garanția respectării cuvântului dat”

Ziarul Incisiv de Prahova a reusit sa obtina, in exclusivitate, un interviu bomba cu presedintele UNPR, Gabriel Oprea:

C.T: Domnule general, campania electorală pentru alegerea membrilor Parlamentului European este pe ultima sută de metri. Cu ce vine UNPR, partidul pe care îl conduceți, în aceste alegeri?

G.O: UNPR deschide lista pentru europarlamentare cu doi patrioți care, de-a lungul timpului, au făcut fericiți milioane de români, prin performanțele lor profesionale: Ilie Năstase, primul număr 1 mondial din istoria AFP și Anghel Iordănescu, antrenorul secolului 20, adevărați ambasadori ai României care au urmat drapelul național pe cele mai înalte culmi.

Colegii care alcătuiesc lista partidului pentru aceste alegeri sunt oameni din toate domeniile profesionale, care, mai presus de orice, își iubesc țara vor să pună umărul pentru ca românii să trăiască mai bine să să fie respectați.

Este foarte important ca cei care vor merge la Bruxelles ca parlamentari europeni, să facă echipă, indiferent de partidul din care provin și de adversitățile politice din țară. Trebuie să aibă un scop comun: să reprezinte România și să-i apere interesele.

C.T: Cum priviți modul în care acționează unii europarlamentari români la Bruxelles, practic, împotriva României? Pentru că, din păcate, imaginea aceasta este…

G.O: Scandalurile politice din România nu trebuie exportate la Bruxelles. În toată activitatea sa, UNPR a pus pe primul plan românii, bunăstarea lor, asigurarea unui echilibru politic, social și economic. Toți colegii noștri sunt oameni de echipă pentru că importantă e România. Nu contează că în țară suntem de stânga sau de dreapta, că există simpatii sau adversități politice.  În Parlamentul European, trebuie să vorbim aceeași limbă, la propriu și la figurat, să fim o echipă. Trebuie să fim o singură voce, când vine vorba de apărarea dreptului câștigat de români de a fi cetățeni europeni, de a fi tratați egal cu toți ceilalți cetățeni ai Uniunii, respectați sub toate aspectele pe care le implică acest drept și promovați intens, ca valori naționale și individuale. Trebuie să exportăm valoare și să importăm bunăstare și evoluție.

C.T: În urmă cu trei ani demisionați de la conducerea UNPR. Cum se poziționează partidul astăzi, după o perioadă în care a trecut prin diverse transformări?

G.O: În urmă cu trei ani, am devenit țintă politică, pentru că partidul ajunsese la 12 procente, peste 500.000 de membri și ne propuneam atunci să ajungem să fim 1 milion, iar eu aveam 32 de procente încredere. Fusesem ministrul apărării, ministru de interne, vicepremier pentru securitate națională și, în 2015, premier interimar. Avântul nostru politic i-a deranjat pe mulți. Modul în care a fost stopat acest avânt a fost unul lipsit de onoare și se situează în afara oricărui joc politic permis în orice societate democratică în care statul de drept este funcțional.

Mi s-au construit dosare politice, nevinovat fiind. Am sprijinit întotdeauna justiția, din convingerea că un stat puternic nu poate exista fără o justiție puternică. Dar, pentru sănătatea sistemului democratic, pentru un stat de drept care își protejează cetățenii și le respectă drepturile instituite de Constituție și de legile țării, este obligatoriu ca justiția să fie dreaptă, nu abuzivă.

In momentul in care Victor Ponta a decis sa demisioneze din fruntea guvernului performant pe care l-a condus, am demisionat odata cu el. Desi eu il sfatuisem sa nu faca acest gest, tocmai pentru ca activitatea guvernului sau era apreciata de romani.

Dupa ce mi s-au facut dosare, am ales să plec din fruntea UNPR, pentru ca problemele de imagine care mi se creaseră să nu afecteze partidul. A fost greu să iau o astfel de decizie după ce muncisem atât, construind acest partid de la zero, dar am considerat că așa este mai bine.

C.T: Ați demisionat și din Senat, unde erați ales…

G.O: Am plecat și din Senat, deși colegii senatori au dat un vot corect pentru mine.
După mai bine de doi ani, lucrurile au început să se limpezească, pentru că adevărul învinge întotdeauna. ICCJ a stabilit, prin hotărâre definitivă, că nu există nicio legătură între accidentul rutier în care, din păcate, un polițist și-a pierdut viața și exercitarea de către mine a atribuțiilor funcției de ministru de interne.

Am decis să revin în partid, la insistențele unora dintre colegii mei. Drumul e greu, dar nu imposibil. Astăzi, reconstrucția UNPR este în plină desfășurare.

Mulți dintre membrii UNPR care renunțaseră la politică au revenit în partid. De asemenea, au venit și vin în continuare alături de noi rezerviști militari și polițiști care s-au integrat deja în structurile partidului și sunt foarte implicați în activitatea sa. Vom reface cifra de 500.000 de membri și după alegerile de anul viitor vom avea primari, consilieri locali și județeni, deputați și senatori. Aceasta este ținta cea mai importantă pentru noi. Și îi invităm pe toți românii patrioți să ni se alăture. Îi așteptăm pe toți reverviștii, oameni patrioți, să ni se alăture. Noi am dat pentru ei Legea 223/2015, pe care alții au modificat-o ulterior, în detrimentul lor. Vrem să se revină la forma inițială a legii și ne vom lupta pentru asta. Ne-am bătut pentru drepturile lor, și pentru cei aproximativ 200.000 de rezerviști, dar și pentru cei aproximativ 300.000 de activi. O vom face în continuare! Îi așteptăm alături de noi.

C.T: Ați avut o activitate intensă la Ministerul Apărării, dar și la Ministerul de Interne. Legea 223/2015 este un act normativ forte important pentru toți rezerviștii, dar au fost și alte măsuri importante, inclusiv pentru activii din aceste instituții.

G.O.: Am schimbat statutul soldaților și gradaților voluntari, care acum se numesc profesioniști și am crescut la 55 de ani vârsta până la care ei pot rămâne în armată. Pe vechea lege, erau obligați să plece la 40 de ani și rămâneau, astfel, cu rate la bănci, cu copii mici, fără un loc de muncă.

M-am bătut și pentru polițiști, pompieri, jandarmi, să-și primească drepturile, am crescut norma de hrană, am asigurat plata orelor suplimentare, inclusiv a celor restante, i-am dotat cu mașini noi și cu alte mijloace tehnice. Am sprijinit și polițiștii locali, care și ei asigură ordinea publică. Pentru aceștia, noi am introdus norma de hrană.

Există mai mulți politicieni sau formațiuni politice care au adus sau doresc să aducă modificări de legislația și domeniul apărare, ordine publică și siguranță națională, modificări care îi afectează pe militari. Niciunul dintre acești politicieni nu înțelege ce fel de viață au acești oameni înrolați în slujba țării. Niciunul nu a trăit la fel ca ei, cu restricționarea unor drepturi și libertăți, de multe ori departe de familie, de copiii lor, cu multe ore suplimentare, participare la misiuni internaționale în care își riscă viața și din care, așa cum stim, unii nu se mai intorc!

Noi nu vom fi niciodată de acord cu modificările care se referă la creșterea limitei de vârsta la care se pot pensiona angajații din sistemul de securitate si mai ales cu eliminarea totală a pensiilor speciale.

Cei care provin din această zonă de activitate știu foarte bine că nivelul de solicitare psihică și fizică până la vârsta de pensionare este mult mai mare decât la alte categorii. Dar politicienii care nu cunosc din interior domeniul și provocările pe care le presupune, nu au cum să înțeleagă! De aceea, este nevoie de UNPR.

C.T: UNPR a făcut parte din două guverne, unul de dreapta și altul de stânga. Cum s-au descurcat parlamentarii partidului în aceste două ipostaze?

G.O.: S-au descurcat foarte bine și și-au făcut datoria. Noi nu am trădat niciodată pe nimeni. Întotdeauna ne-am respectat cuvântul. Cine bate palma cu Oprea și UNPR are garanția respectării cuvântului dat. Am făcut parte din două guverne și cred că ne-am făcut datoria cu onoare în fiecare dintre ele. În primul guvern, care a fost de dreapta, am pus umărul pentru ca România să nu se prăbușească din punct de vedere economic, într-o perioadă de criză mondială. Cel de-al doilea guvern din care am făcut parte a fost cel condus de Victor Ponta. A fost o guvernare apreciată de români ca fiind foarte bună. Am sprijinit această guvernare cu 65 de parlamentari și am avut miniștri în guvern.

Din păcate, în ultimii ani, România nu a mai avut parte de astfel de guvernări și cred că țara este pe un drum greșit. România are nevoie de patriotism, de dragoste de țară, de seriozitate. Are nevoie de solidaritate și de unitate. Românii trebuie să fie uniți pentru ca România să fie puternică. Trebuie să trimitem în Parlamentul European oameni care să nu denigreze imaginea țării, ci să o promoveze, să o ajute să crească.

E prea multă ură, prea multă patimă în politică.

De aceea spun că este nevoie de UNPR, care a menținut întotdeauna un echilibru în politică și a contribuit la stabilitatea economică. Imnul partidului este „Noi suntem români!” Noi credem cu tărie în simbolistica acestui imn și îl considerăm cel mai potrivit pentru partidul nostru.

De asemenea, pe sigla partidului nostru este scris: Dumnezeu, Onoare, Patrie. Credem în Dumnezeu, suntem oameni de Onoare și ne iubim Patria.

C.T: Care sunt țintele UNPR pentru alegeri?

G.O: La alegerile europarlamentare, ne propunem să ne comportăm onorabil. Pentru noi, cele mai importante ținte sunt alegerile locale și cele parlamentare, unde ne propunem să obținem 10%, la fiecare din cele două tipuri de alegeri.

C.T: Ce proiecte are UNPR pentru România?

G.O: Vrem să revenim la forma inițială a legii 223/2015 și să redăm militarilor demnitatea. UNPR a pregătit un Program Politic Național – Siguranță, demnitate și prosperitate pentru România, care urmărește soluționarea pe cale politică a unor teme fundamentale pentru societatea românească.

Principalele teme ale programului sunt: restabilirea ierarhiei morale a valorilor – prin sprijinirea credinței, a valorii strǎmoşeşti susținute de biserica noastrǎ; responsabilizarea clasei politice – aleşii partidelor sǎ fie chemați periodic ȋn fața alegătorilor şi să-şi asume pierderea funcțiilor dacǎ aceştia constatǎ cǎ au greşit; asigurarea supremației legitimității – trebuie sǎ avem o legislație simplǎ şi clarǎ, care sǎ nu fie schimbatǎ mereu, ȋn funcție de interesele de moment ale unei grupǎri de presiune sau a alteia; modernizarea statului – se va realiza prin alinierea la valoriile europene cu care România e solidarǎ. În acest sens, UNPR va milita pentru: asigurarea securității societății și asigurarea dezvoltării individului, familiei, comunității și întregii societăți; respect și recunoștință – rǎsplǎtirea publicǎ a celor care s-au sacrificat pentru neamul românesc, pentru loialitatea, devotamentul lor şi pentru privațiunile pe care le-au suportat de-a lungul timpului: veteranii de război, militarii, polițiștii, pompierii, jandarmii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației şi penitenciarelor; persoane sau instituții care servesc Interesului National din diferite domenii: știință, cultură, sport, acțiuni militare, acțiuni de ordine publică, acțiuni care servesc sau vizează apărarea libertății, securității și demnității individului sau statului român.

În același timp, UNPR a stabilit zece obiective de țară pentru îndeplinirea cărora ne angajăm:

  • Standard de viaţă european în România;
  • Statut efectiv de cetățean european demn pentru cetățenii României;
  • Integrare europeană prin competitivitate;
  • Guvernare prin responsabilitate, morală și lege;
  • Modernizare instituțională prin descentralizare, eficacitate și responsabilizare;
  • Asigurarea unui nivel ridicat de educație și cultură pentru toți românii și asigurarea unor servicii de sănătate la standarde europene;
  • Modernizare economică prin reindustrializare și reprofesionalizare;
  • Securitate alimentară prin modernizarea agriculturii și a spațiului rural;
  • Unitate și securitate națională în contextul european și internațional;
  • Libertate, demnitate și respect pentru fiecare cetățean.

Avem o problemă și cu Schengen. UNPR va susține, prin măsuri concrete, aderarea urgentă la spațiul Schengen, unde România ar trebui să fie de mult. Este de neacceptat faptul că țara noastră încă așteaptă să facă parte din spațiul de liberă circulație, deși îndeplinește de multă vreme criteriile tehnice necesare. Nu cerșim nimic, cerem să ne fie respectate drepturile câștigate. România merită să fie parte a statelor din zona fără frontiere. Românii trebuie să fie tratați ca cetățeni egali, nu ca cetățeni de rangul doi. Și tocmai pentru că îndeplinim toate criteriile, nu ar trebui să fim tratați diferit.

Atitudinea celor care se opun și care tratează astfel România, este strict politică, dar politica statelor nu trebuie aplicată subiectiv, nu trebuie să ducă la nerespectarea regulilor și cu siguranță nu trebuie să afecteze în niciun fel alte țări.

Și cred că acest mod de a trata state care și-au făcut temele cu seriozitate, afectează și imaginea Uniunii Europene. Uniunea Europeană nu trebuie să funcționeze cu două viteze și nu trebuie să existe standarde duble pentru niciunul dintre cetățenii săi.

C.T: Aveți în vedere și unele propuneri legislative?

G.O: Avem în vedere și inițierea unor propuneri legislative. Specialiștii noștri au analizat principalele probleme cu care se confruntă românii și am lucrăm la câteva proiecte care vor viza: mǎrirea salariului minim net garantat cu cel puțin 200 lei lunar, prin eliminarea impozitului pe salarii şi reducerea CASS de la 10% la 5%; favorizarea creşterii numărului de tineri care studiază, printr-o deducere suplimentarǎ a 300 lei din venitul impozabil al familiei, astfel încât tot mai mulți tineri – viitorul României – sǎ poată obține specializǎri profesionale; creşterea pensiei sociale minim garantate de la 640 lei la cel puțin 200 euro, prin care se asigurǎ coşul minim de consum, astfel ȋncât orice pensionar, cetǎțean al României, sǎ se bucure de o viață decentǎ.

C.T: Ce mesaj au Gabriel Oprea și UNPR pentru alegători?

G.O: Societatea românească de azi are nevoie de un partid ca UNPR, trebuie să ne întoarcem la valorile fundamentale, care ne definesc pe noi, ca națiune, trebuie să ne amintim cine suntem, trebuie să fim uniți și să nu ne sfiim să arătăm tuturor că România este nu doar o țară frumoasă, ci și un stat puternic, o voce care trebuie să fie respectată în Europa. Avem drepturi care trebuie să fie respectate, avem valori și ele trebuie să fie promovate, putem mult și trebuie să arătăm lumii asta, excelăm în foarte multe domenii și trebuie să fim apreciați asa cum meritam. Avem toate motivele să fim mândri de țara noastră, dar avem nevoie să reconstruim societatea. Să fim uniți, să construim împreună, să facem cinste eroilor noștri, care s-au sacrificat de-a lungul istoriei pentru ca neamul românesc să dăinuie peste timp și care au făcut posibilă sărbătorirea Centenarului. Noi nu vorbim despre “dreapta” sau “stânga”, noi vorbim întotdeauna despre România.

UNPR va face tot ce-i stă în putere pentru ca toate acestea să devină realitate.

Îi îndemn pe românii patrioți să voteze poziția 12 pe buletinul de vot. Votați UNPR pentru a schimba, împreună, România în bine! (Incisiv de Prahova).

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Editorial / Microbii în costumele lor scumpe, ce au ajuns șefi peste prostime

Publicat

pe

De

ALDE Mehedinţi a fost în mod sigur revelaţia ultimului  scrutin parlamentar din anul 2016 în judeţ.

A obţinut în judeţ un scor peste media partidului pe ţară. În urma acestui scor foarte bun, din pardon, la distribuire, Ionuţ Sibinescu a obţinut mandatul de senator pentru Mehedinţi.

Dar cine este cu adevărat și cu ce se ocupă politicianul care nu este numai senator?

În primul rând este ACTORUL  celui mai penibil moment din istoria politicii mehedințene.

În timpul mitingului PSD de la București, senatorul ALDE de Mehedinți Ionuț Sibinescu s-a făcut așa de rău de râs, încât de rușine a fugit din fața unei jurnaliste care dorea să știe de la el ce este statul paralel. După ce s-a bâlbâit cu talent și abia a reușit să îndruge două vorbe, Sibinescu s-a făcut nevăzut. Sibinescu a vrut să susțină o teorie a statului paralel… (https://youtu.be/2uVgoyi8DPQ),

dar și-a dat cu firma în cap…

Și nu vorbim despre niciuna dintre cele șase firme cu care înșală STATUL ROMÂN.

,,În realitate este un abil și dubios afacerist de la mine din Drobeta Turnu Severin județul Mehedinți,  care are chipul ăla  blajin și se poartă cu o atitudine ce înspiră încredere însă actualul ,(Ionuţ Sibinescu este preşedinte de comisie parlamentară, ales preşedinte al Comisiei de Constituţionalitate, Libertăţi Civile şi Monitorizare a executării hotărârilor CEDO a Senatului României), Bă’ mă leși’…Cum s-ar  zice pe la mine prin ogradă!

Ditamai senatorul, are un trecut plin de tunuri date unor firme și de evaziune fiscală. A rămas celebru pentru clonarea de facturi și un prejudiciu de circa 100.000 de euro…Dosar de care trage cu dinți,  precum câinele turbat și flămând, ce găsește hoitui găinii după un gard de scânduri putrede și înșfacă bucătura … Numai că hoitui sunt banii murdari, iar putreziciunea este sistemul justiției obedient puterii politice!”

Tunurile date mai multor firme deținute în ultimii zece ani, evaziunea fiscală și combinațiile financiare urât mirositoare sunt printre cele mai mari abilități ale acestui politician pe care astăzi Senatul îl trimite să ne reprezinte în Europa.

,,Aparent, senatorul e foarte sărac și spune că nu are datorii la nimeni, mai ales că firmele cu evaziune nu sunt pe numele lui. Este adevărat că…

La nimeni nu are Sibinescu datorii, decât la bugetul de stat. Unele dintre ele sunt din vremea în care a falimentat firma CORION SRL, iar altele de pe urma unei aventuri de pomină în care a clonat facturi ca un adevărat geniu. Dacă nu dădea norocul peste el și nu ajungea senator, ANAF-ul nu ar mai fi recuperat în vecii vecilor cei 130.000 de lei de pe urma atragerii răspunderii ca administrator. Acum ANAF i-a pus poprire pe veniturile de la Senat. Marele politician a reușit să inventeze cele mai ingenioase metode de evaziune fiscală, probate până acum în România. Inspectorii fiscali care i-au luat la puricat afacerea au rămas cu gura căscată când au realizat cum a putut individul să fenteze fiscul. Ingeniozitatea sa a fost „premiată” doar cu o plângere penală pentru o evaziune fiscală cifrată la circa 100.000 de euro, plus fals și uz de fals. Senatorul a inventat metoda clonării facturilor, pentru a se înregistra cu cheltuieli fictive, menite să diminueze considerabil impozitul pe profit, dar și TVA-ul datorat statului.

Și precum țiganii de la Strehaia a trecut firmele pe numele mamei, dar se pare că procurorii au ajuns și la el, iar lucrarea e în cercetare! Penală, evident.

Ei bine dar ce ați crezut că senatorul a ajuns ușă de biserică după ce a ajuns unde a ajuns?

,,Mai multe persoane au sunat în redacție și au reclamat faptul că firma familie Sibinescu,  este ocrotită în Mehedinți de legiuitori și de doi ani,  nimeni nu este plătit pentru ce muncește și nu au contracte de muncă…

…Prima înregistrare cu dezvăluirile făcute de cei ce au avut ghinionul să treacă pragul familiei SENATORULUI Sibinescu,,

Senatorul ALDE de Mehedinți, Ionuț Sibinescu, nu scapă  nici de mâna lungă a Parchetului General, deși dosarul lui fusese inițial clasat. Soluția de clasare a dosarului de evaziune a fost atacată de Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mehedinți  la Înalta Curte de Casație și Justiție, iar aceasta din urmă a desființat-o. În acest fel, senatorul se întoarce pe mâna procurorilor care l-au cercetat în dosarul în care e acuzat că a clonat facturi pentru diminua TVA datorat statului. Peste 200.000 de lei prejudiciu, datorii la stat de peste 2 milioane de lei.

,,Și ce să  vedeți,  mâna dreaptă a lui Călin Popescu Tăriceanu, luptă din plin pentru STATUL PARALEL … Să îl susțină:

Și pentru că mehedințenii care i-au muncit, își vor banii și vechimea din cartea de muncă,  au mers și au filmat în interiorul firmei toată mizeria umană.  Mai mult imaginile video și sunetul surprind cum de pe toate părțile oamenii plâng după amarații de 300 lei pe lună…Iar mulți sunt scoși cu poliția din firmă…

În astfel de condiții și cu dovezile publicate așteptăm o autosesizare a organelor de cercetare,, jurnalistul Alin Ghiciulescu

Și înainte de a deveni senator al României, în cursul anului 2016, afaceristul severinean Ionuț Sibinescu s-a trezit cu un control al Fiscului la firmele pe care le controla.

,,Vorbim  de șase societăți comerciale, dintre care trei au fost implicate în acțiuni de evaziune fiscală. Niciuna dintre afacerile sale nu erau, însă, înregistrate pe numele său, ci în acte figura ca administrator mama sa.

În urma controlului efectuat, inspectorii fiscali au descoperit mai multe facturi emise de DEDEMAN care erau suspecte, semănau izbitor între ele. În aceste condiții ANAF a cerut de la concernul respectiv o listă cu facturile emise către firma lui Sibinescu. Iar surprizele nu au întârziat să apară! Caz unic și în premieră de evaziune fiscală! Pentru a reduce cuantumul TVA de plată, firma înregistrase în contabilitate facturi clonate. Mai exact, facturile reale emise de DEDEMAN fuseseră fotocopiate la cea mai bună calitate grafică. Doar numărul și, pe alocuri, data emiterii facturii au fost schimbate. În aceste condiții, evaziunea, falsul și uzul de fals depistate i-au determinat pe inspectorii de la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mehedinți să facă o plângere penală…Oare Dedeman??? Cert este că Sibinescu,  care nu ar mai trebui nicio secundă să reprezinte Guvernul României, era în vremea aceea șeful protecției consumatorilor din Mehedinți”.

Electoratul la scăpat Ionuț Sibinescu a fost ales senator din partea ALDE Mehedinți.

„Numitul Sibinescu Ionuț, în perioada 2012 – 2016 a controlat direct sau prin intermediul unor membri ai familiei un număr de 6 societăți comerciale, dintre care 3 au fost implicate direct în activitatea de evaziune fiscală”, se arată, printre altele, în plângerea formulată de AJFP Mehedinți.

De fapt, inspectorii a constatat sustragerea de la plata obligațiilor fiscale în cuantum de 125.000 de lei la TVA și 105.000 de lei la impozitul pe profit. De asemenea, obligațiile restante către bugetul de stat se cifrau la peste 2 milioane de lei.

,,Procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Mehedinți s-au apucat de treabă și au început audierile atât în cazul mamei lui Sibinescu, cât și a lui.  Cum lucrurile s-au schimbat radical, întreg dosarul a fost trimis de la Parchetul Mehedinți la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, singura competență să judece cauzele în care sunt implicați demnitari ai statului român.

Procurorii Parchetului General au dispus disjungerea cauzei ce-l privea pe senatorul Sibinescu de cealată componentă a urmăririi penale împotriva mamei acestuia. Dosarul lui Sibinescu a rămas la Parchetul General, în timp ce dosarul celălalt s-a întors la Parchetul Mehedinți.

Așa a luat ființă dosarul de urmărire penală 532/P/2017, în care, la 2 august 2018, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a dispus o ordonanță de clasare. În decembrie 2018, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mehedinți și ANAF fac plângere împotriva rezoluției procurorului, evident, la Înalta Curte de Casație și Justiție”.

Procesul a început pe 9 ianuarie 2019 și după șase termene, pe 29 martie 2019, ÎCCJ desființează ordonanța de clasare și retrimite cauza la procuror.

„Admite plângerea formulată de petentele Administrația Județeană a Finanţelor Publice Mehedinţi şi Agenția Naţională de Administrare Fiscală împotriva soluţiei de clasare dispuse prin ordonanţa nr. 532/P/2017, din data de 02.08.2018, a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Secția de urmărire penală şi criminalistică, menţinută prin ordonanţa 137/II/2/2018, din data de 06.11.2018 emisă de procurorul-şef secţie. Desfiinţează soluţia de clasare atacată şi dispune trimiterea cauzei la procuror pentru a completa urmărirea penală. Cheltuielile judiciare rămân în sarcina statului. Definitivă. Pronunţată în cameră de consiliu, astăzi, 29 martie 2019”, se arată în dispozitivul deciziei formulate de ÎCCJ.

Să sperăm că, Ionuț Sibinescu  devenit celebru în timpul mitingului PSD de la București, când, întrebat de o jurnalistă ce este statul paralel, s-a bâlbâit și a fugit din fața camerelor video…Dorește să își continue celebritatea și ne va oferi ocazia să răspundă măcar acuzațiilor aduse de mehedințeni ce muncesc ca negrii pe câmpie … În firma din buricul târgului Severin (fără nicio problemă, pentru un răspuns oficial, eu, Alin Ghiciulescu ziarist independent, îi las și numărul de telefon. (Alin Ghiciulescu).

 

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Revenirea lui Gabriel Oprea pe scena politica, da roade!/UNPR, surpriza alegerilor/Analiza

Publicat

pe

De

20.05.2019

Președintele UNPR Gabriel Oprea a transmis, luni, Primului-ministru Viorica Dăncilă o scrisoare deschisă în care solicită intervenția Guvernului României pentru soluționarea situației privind îndepărtarea monumentului ecvestru al Domnitorului Mihai Viteazul din Piața Unirii din Oradea. Scrisoare este însoțită de documentele și avizele care atestă pașii privind edificarea și legitimitatea amplasării monumentului.

UNPR solicită repunerea de urgență a statuii marelui Voievod român Mihai Viteazul pe locul în care a fost realizată și amplasată, prin contribuția personală a militarilor români.

Redăm, în continuare, conținutul integral al scrisorii:

Stimată Doamnă Prim-Ministru,

Asociația Culturală Mihai Viteazul”, instituție cu personalitate juridică, a solicitat sprijinul UNPR în legătură cu situația monumentului ecvestru al Voievodului Mihai Viteazul de la Oradea, în calitate de partid care a sprijinit întotdeauna instituțiile de apărare, ordine publică și siguranță națională și care are un respect profund, dovedit, pentru valorile și simbolurile naționale.

Așa cum știți, primarul municipiului Oradea a decis și a pus în aplicare decizia de îndepărtare a monumentului, edificat prin contribuții proprii ale cadrelor militare active și în rezervă și amplasată legal, în urma obținerii tuturor avizelor necesare, în Piața Unirii din Oradea. Acestă acțiune a creat o emoție negativă în inimile militarilor și în inimile tuturor românilor patrioți.

Asociația contestă, pe bună dreptate, iar UNPR sprijină cu toată convingerea și cu toate forțele acest protest, legitimitatea hotărârii de înlocuire, prin îndepărtare a monumentului închinat Domnitorului Mihai Viteazul, cu statuia Regelui Ferdinand, pe același soclu.

Departe de noi să contestăm meritele Regelui Ferdinand Întregitorul sau oportunitatea instalării unui monument al său oriunde în municipiul Oradea, chiar și în Piața Unirii.

Dar eliminarea statuii Domnitorului Mihai Viteazul, simbol al națiunii române, al Unirii, al Statului Unitar, care are ca proprietar de drept Asociația ce poartă numele marelui Voievod român, reprezintă o acțiune ilegală, un act injust și imoral, o formă de manifestare directă a unui atac la adresa valorilor, a simbolurilor naționale și a istoriei României.

România a sărbătorit recent Centenarul Marii Uniri, iar acțiunea primăriei municipiului Oradea, mai ales în acest context istoric, este nu doar nejustificată, ci și condamnabilă și periculoasă. 

Vă rugăm, stimată doamnă prim-ministru, să acordați atenția și sprijinul dumneavoatră soluționării acestei situații și să întreprindeți orice demers este necesar pentru ca această nedreptate săvârșită la adresa istoriei și a neamului românesc, dar și a noastră, a tuturor românilor, de ieri, de azi, de mâine, să fie reparată.

Cu deosebită considerație,

Gabriel OPREA

Președintele UNPR”

Biroul de presă

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

ExclusivO oră inainte

EXCLUSIV/INTERVIU CU GABRIEL OPREA, PREȘEDINTELE UNPR/”Trebuie să ne întoarcem la valorile fundamentale, care ne definesc pe noi, ca națiune”

„Cine bate palma cu Oprea și UNPR are garanția respectării cuvântului dat” Ziarul Incisiv de Prahova a reusit sa obtina,...

ExclusivO zi inainte

Editorial / Microbii în costumele lor scumpe, ce au ajuns șefi peste prostime

ALDE Mehedinţi a fost în mod sigur revelaţia ultimului  scrutin parlamentar din anul 2016 în judeţ. A obţinut în judeţ...

Turism2 zile inainte

Cele mai recente hoteluri renovate in Eforie

EFORIE NORD este a doua mare staţiune a litoralului românesc. Poziţionată la aproximativ 12 kilometri de municipiul Constantă, pe drumul...

Exclusiv2 zile inainte

Revenirea lui Gabriel Oprea pe scena politica, da roade!/UNPR, surpriza alegerilor/Analiza

20.05.2019 Președintele UNPR Gabriel Oprea a transmis, luni, Primului-ministru Viorica Dăncilă o scrisoare deschisă în care solicită intervenția Guvernului României...

Exclusiv3 zile inainte

Care este adevărul?Prostie, dezinteres, bataie de joc si/sau incompetenta?

Card de credit cu 55 zile fără dobândă. Card de credit 30 zile cu dobândă zero și fără comisioane. Mesaje...

Exclusiv5 zile inainte

Comunicat de Presa

Vineri, 17.05.2019, începând cu ora 11:30, va avea loc la HOTEL CENTRAL Ploiești, sala ALFA (etaj 2), ședința de lucru...

Exclusiv6 zile inainte

BOMBA ZILEI/Directorul Ziarului Incisiv de Prahova intra in politica/Vicepresedinte UNPR si presedinte UNPR Organizatia Municipiului Ploiesti

O bomba in adevaratul sens al cuvantului  a intrat chiar in redactia ziarului Incisiv de Prahova. Ofiterul SRI, in rezerva,...

Greşeli în optimizarea SEO Greşeli în optimizarea SEO
Afaceri6 zile inainte

Greşeli în optimizarea SEO

La ora actuală există o cantitate impresionată de articole, tutoriale, ghiduri și filmulețe pe YouTube care ne învață să facem...

Uncategorized7 zile inainte

Old Blacks Festival lanseaza rockeri noi

Ca și anul trecut, organizatorii festivalului Old Blacks, Rock&More, care are loc pe 7 si 8 iunie 2019 la Quantic...

Exclusiv7 zile inainte

Florin Diaconu ocupa functia de director la APM PRAHOVA- in mod ILEGAL/Florin Diaconu este mai presus de lege?!.

Florian Coldea, este așteptat pentru audieri joi, 16 mai, de către procurorii Secției de anchetare a magistraților în dosarul Laurei...

ExclusivO săptămână inainte

TELEKOM scumpeste abonamentele unilateral

TELEKOM scumpeste abonamentele unilateral, cui nu-i convine nu are incotro (toti fac la fel). Mi-a scumpit abonamentele cu aproximativ 13...

ExclusivO săptămână inainte

Sinteza zilei/Pușcăriașii își execută pedepsele în condiții inumane? /Atunci, PSD-ule, copiii cum sunt tratați?/PRIN EXTERMINARE UMANĂ?

Am aflat cum, de ce și de cine a fost protejat fiul lui Dragnea la Drobeta! Dragnea jr., a fost...

ExclusivO săptămână inainte

EXCLUSIV/PROMO/MARTI, 14.05.2019, Incisiv de Prahova va devoala “MAFIA” de la varful ITM Bucuresti/DOCUMENTE

Iar PSD Mehedinți este construit pe aceeași structură a PCR de dinainte de 1989… Să vezi și să nu crezi!...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Colosal/Declaratii “inedite” ale ofiterului VASILE Marian DE LA STS, in fata instantei

Ieri s-a judecat un nou termen in dosarul penal inventat lui Cezar Stoichiciu de uneltele lui Negulescu Mircea de la...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Procurorul Negulescu Mircea, pozitia/numarul 69, pozitia/numarul 3 la patul din arest si alte “fetisuri” (II)

Departamentul de Investigatii al ziarului nostru a dezvaluit, in exclusivitate, cu ceva timp in urma, faptul ca, a identificat persoana...

Cultură2 săptămâni inainte

Calculator salarii, cea mai potrivita aplicatie pentru a calcula salariul brut si a calcula salariul net

Folosind calculator salarii si introducand orele lucrate sau numarul persoanelor in intretinere, poti afla corect deducerile catre stat si desigur...

Știrile Săptămânii