Exclusiv
„La noi, nea Nero ăsta nu poate sa dea foc nici la CAF 2!”

Nu de puține ori mi-a fost dat să văd oameni mici cocoțați în funcții mari. Preocupat însă de propășirea individuală, fie i-am ignorat, fie tolerat. Nu-mi erau de niciun folos, de ce le-aș fi acordat din timpul meu!? Acum pot spune că mi-am atins toate obiectivele majore din carieră și mi-am făcut timp și pentru ei, parveniții din lumea din care făceam și eu parte până de curând, Poliția Română. Nu mi-am dorit asta, sunt tolerant și aleg întotdeauna medierea ca primă soluție posibilă a conflictului. Fac excepție in situația dovezilor crase de răutate, de nimicnicie, mai ales când aceasta este îndreptată împotriva celor din aceeași breaslă. Cu atât mai mult când victime sunt cei cărora acei așa-ziși virtuoși ai actului managerial le cer să presteze cât pentru trei angajați, penurie fiind de personal. Lipsă, firește, cauzată tot de calitatea actului amintit.
Așadar, iată! La IPJ Brașov cerul a tunat și a adunat camarila atotputernicului și atotștiutorului pentru a decide soarta oamenilor din subordine care au îndrăznit să se bucure odată cu intrarea în vigoare a HG 1198/2002 de o nesperată normalizare în ceea ce privește drepturile de transport la și de la locul de muncă. Firește, o bucurie reținută, dat fiind că art.27 din actul menționat prevedea că în aplicarea actului în cauză urma să se emită normele metodologice în termen de 90 de zile. Nici mai mult, nici mai puțin.
Rețineți că în hotărârea în cauză nu există nicio referire cu privire la termene, conținut și condiții de înregistrare a cererii, formă, fond sau emitent al documentelor de atașat la aceasta. Toate acestea au fost stipulate în cuprinsul Normelor Metodologice aprobate prin OMAI 181/2022 și sunt aplicabile odată cu publicarea sa în MOfR din data de 29 noiembrie 2022.
Reticența venea mai mult de la temerea colegilor care beneficiau deja de acest drept la data intrării în vigoare a HG 1198/2022, 11.10.2022, și anume aceea că vidul legislativ creat prin abrogarea la aceeași dată a actului normativ în domeniu anterior, HG 1292/2003, suspendarea plăților ar fi putut însemna de fapt pierderea efectivă a dreptului în plată până cel puțin la data la care vor fi fost publicate normele.
Ziua de 29.11.2022 a adus o briză de speranță. Ordinul MAI nr. 181/2022 prevede în art.4, alin 2 că, în cazul deplasărilor la și de la locul de muncă solicitate sau aprobate anterior intrării în vigoare a normelor metodologice, decontarea cheltuielilor de transport și/sau acordarea contravalorii transportului sub forma unor sume forfetare se realizează de la data la care persoana solicitantă ar fi îndeplinit condițiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, conform procedurii stabilite de normele metodologice. Orice angajat al oricărei instituții de apărare, ordine publică și securitate națională de bună-credință ar interpreta în același mod ca și mine aceste prevederi. Structura logică a articolului 4 este incompletă, se completează, așadar, cu cele ale Normelor Metodologice. Se completează, stimaților, vă știți voi care, nu sunt eludate. Mai lesne de înțeles, în cazul celor care aveau deja o cerere de acest gen solicitată/aprobată anterior datei de 11.10.2022, procedurile sunt respectate de la data intrării în vigoare a OMAI 181/2022 iar dreptul se naște odată cu ziua în care personalul solicitant îndeplinea condițiile prevăzute în art.9 din HG 1298/2022. Tot nu este clar?
Greutatea înțelegerii vine de la prevederea legiuitorului regăsită în art. 4 alin 5 din Normele Metodologice: ”pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic, alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/ bilunară se face de la data înregistrării cererii la secretariatul unității până la finele anului calendaristic.” Ce să faci în acest caz? Această normă juridică incompletă este pe deasupra și una de trimitere. Adică se completează cu norme din același act normativ, Normele Metodologice. Și toate aceste norme sunt onerative d.p.d.v. al caracterului conduitei, adică obligă la efectuarea acțiunilor cerute. TOATE. De aici, confuzia.
Recapitulând, este de reținut că în același act normativ avem două obligații ale ordonatorului de credite, cea prevăzută de art. 4 alin. 2 din OMAI 181/2022, de acordare a contravalorii transportului de la data la care personalul solicitant ar fi îndeplinit condițiile din HG 1198/2022 și cea de-a doua, prevăzută de art.5 alin. 4 din Normele Metodologice, de acordare la suma forfetară de la data înregistrării cererii pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic. Probabil că la o singură lectură lucrurile nu pot fi clare. Este normal. La a doua lectură reușești să observi că într-unul dintre cele șase (6) articole ale sale Ordinul face referire în mod expres la una dintre cele două situații în care personalul din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională se poate regăsi: personalul deja alocat la decontarea cheltuielilor de transport sau care a solicitat acest drept anterior intrării în vigoare a HG 1198/2022. Cea de-a doua, firește, este cea în care cel care a solicitat acest drept a făcut-o ulterior datei de 11.10.2022. Revenind la structura logică incompletă a art.4 din Ordin, acesta face trimitere la prevederile Normelor Metodologice ce reglementează modalitatea de acordare a contravalorii transportului sub forma sumelor forfetare lunare/săptămânale/bilunare la care personalul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul potrivit art. 9 alin. (1) lit. h)-j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, norme care nu discern între cele două situații, obligând membrii comisiei să aplice procedura de urmat în raportandu-se la situația solicitantului. Nu ar fi logic ca legiuitorul să aleagă să completeze o normă cu una contrară acesteia. Prevederile art. 5 alin.4 din Normele de aplicare nu pot fi aplicate în completarea art.4 lin 2 din Ordin. Personalul solicitant care are dreptul la acordarea contravalorii transportului de la data la care ar fi îndeplinit condițiile din HG 1198/2022 nu poate fi alocat la suma forfetară doar de la data înregistrării cererii. Pentru că legea prevede altfel și pentru că, așa cum ați reținut, sper, de mai sus, nu ar fi putut cunoaște termenul la care să depună, forma și fondul acesteia și unde să ceară să fie înregistrată înainte de emiterea normelor metodologice.
Ați înțeles acum?
Așa cum am scris la început, sunt tolerant. Îi înțeleg pe cei săraci cu duhul. Dar, mă repet, nu sufăr răutatea. La ce ma refer, cu exactitate? La faptul ca oameni importanți din această instituție au validat ceea ce m-am străduit să explic celor vizați. Directorii Direcției Resurse Umane, Direcției Juridice, Direcției Financiare din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române au emis un punct de vedere comun în care dau precizări cu privire la modalitatea de aplicare a actelor normative ce reglementează condițiile de acordare a drepturilor de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională. Slujbașii IPJ Brașov atât de încercați în manipularea resursei umane au ales să se comporte arogant la adresa forului superior, să ignore aceste recomandări și să lezeze drepturile oamenilor cărora le cer să le fie loiali. Să îi oblige să-și îndrepte parte din resursele și așa modeste către justiție pentru a fi puși în drepturi. Aceasta atitudine m-a făcut sa scriu aceste rânduri, ca ei sa inteleaga la ce fărădelege sunt părtași iar cei de mai sus de ei sa stie cat respect le poarta.
Asa, fără vreun motiv anume, la final, îmi trece prin minte vorba aia, peștele de la cap se-mpute…dezvaluie Silviu Anton -Presedinte SPRD Brasov. (Irinel I.).
Exclusiv
Cele mai întâlnite condiții medicale în care folosim ciorapii compresivi

Ciorapii compresivi sunt dispozitive medicale esențiale în prevenirea și tratamentul afecțiunilor circulatorii. Aceștia funcționează prin aplicarea unei presiuni controlate asupra membrelor inferioare, stimulând circulația sângelui și prevenind stagnarea acestuia în vene. Produsele disponibile pe Medical Complex oferă soluții variate pentru diferite afecțiuni și niveluri de compresie, garantând confort și eficiență.
1. Varice și insuficiență venoasă cronică
Ciorapii compresivi sunt recomandați în mod frecvent persoanelor care suferă de varice sau insuficiență venoasă cronică. Aceste afecțiuni apar din cauza funcționării deficitare a valvelor venoase, ceea ce duce la acumularea sângelui în venele superficiale.
Un exemplu ideal pentru aceste condiții sunt ciorapii elastici compresivi din gama Medical Complex, care aplică o presiune moderată, reducând umflarea picioarelor și prevenind agravarea varicelor. Alegerea unei clase de compresie adecvată, precum ciorapii compresivi clasa I (15-21 mmHg), este esențială pentru rezultate optime.
2. Edemele și retenția de lichide
Persoanele care se confruntă cu edeme sau retenție de lichide în picioare pot beneficia semnificativ de utilizarea ciorapilor compresivi. Aceștia reduc umflarea și ameliorează disconfortul cauzat de acumularea excesivă de lichide în țesuturi.
Ciorapii compresivi clasa I sunt alegerea potrivită pentru edemele ușoare, oferind o presiune suficientă pentru a stimula circulația și a preveni agravarea simptomelor. Disponibili pe Medical Complex, aceștia sunt fabricați din materiale de calitate, care asigură confort pe durata întregii zile.
3. Tromboza venoasă profundă (TVP)
Tromboza venoasă profundă este o afecțiune gravă, caracterizată prin formarea de cheaguri de sânge în venele profunde ale picioarelor. Ciorapii compresivi joacă un rol important în prevenirea și tratarea acestei condiții prin reducerea presiunii venoase și îmbunătățirea fluxului sanguin.
În combinație cu alte dispozitive medicale, precum ortezele utilizate pentru imobilizarea articulațiilor în caz de accidentări, ciorapii compresivi contribuie la o recuperare rapidă și eficientă. Este important ca medicul să recomande clasa de compresie adecvată pentru această afecțiune.
4. Recuperarea post-operatorie
După anumite intervenții chirurgicale, în special cele care implică sistemul vascular sau ortopedic, utilizarea ciorapilor compresivi este esențială pentru a preveni complicațiile post-operatorii. Aceștia ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge și la reducerea edemelor post-chirurgicale.
Pe Medical Complex, găsești ciorapi elastici compresivi care oferă suport optim în perioada de recuperare, asigurând un confort sporit și o vindecare eficientă.
5. Sarcina și postpartum
Femeile însărcinate sunt expuse unui risc crescut de apariție a varicelor și edemelor din cauza presiunii exercitate asupra venelor de creșterea uterului. Acești ciorapi compresivi clasa I sunt ideali pentru prevenirea acestor probleme, oferind suport adecvat fără a compromite confortul.
De asemenea, perioada postpartum poate necesita utilizarea de ciorapi compresivi pentru a accelera recuperarea și a preveni eventualele complicații circulatorii. Alegerea unor produse de înaltă calitate, precum cele disponibile pe Medical Complex, este crucială pentru a garanta eficiența și siguranța.
De ce să alegi produsele de la Medical Complex?
Medical Complex oferă o gamă variată de ciorapi elastici compresivi, inclusiv modele pentru prevenție și tratament, adaptate nevoilor fiecărui utilizator. În plus, magazinul pune la dispoziție și o selecție de orteze si dispozitive medicale, utile în combinație cu ciorapii compresivi pentru gestionarea afecțiunilor ortopedice sau circulatorii.
Produsele sunt fabricate din materiale de calitate superioară, asigurând confort și eficiență, indiferent de afecțiunea tratată. Mai mult, consultanța oferită de echipa Medical Complex te ajută să alegi produsul potrivit nevoilor tale.
Ciorapii compresivi sunt soluții indispensabile în gestionarea multor afecțiuni circulatorii, de la varice și edeme până la tromboză și recuperare post-operatorie. Alegerea unui produs de înaltă calitate, precum cei din gama Medical Complex, asigură confort, eficiență și o sănătate mai bună. Indiferent de nevoile tale, ciorapii compresivi și dispozitivele medicale disponibile pe site îți pot îmbunătăți semnificativ calitatea vieții.
Exclusiv
Avertismente și nepotism – Ziarul Incisiv de Prahova

Concursuri disimulate in MEAT
Alertele privind angajările din MEAT
Ziarul de investigații și dezvăluiri Incisiv de Prahova atrage atenția asupra unor posibile iregularități în organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Se pare că, deși Direcția Națională Anticorupție (DNA) a acționat asupra sinecurilor din ministere, aranjamentele pentru angajări continuă.
Iata ca aranjarea unor concursuri pentru ocuparea unor posturi in administratia centrala de specialitate nu s-a incheiat chiar daca DNA a facut ravagii in aceasta problematica obscura a sinecuristilor din mediul ministerelor.
Detalii despre concursurile viitoare
Din surse apropiate in Ministerul Economiei Antreprenoriatului si Turismului – MEAT, condus de catre ministrul PSD, Radu Oprea, aflam ca in perioada urmatoare se vor delura mai multe concursuri pentru ocuparea unor posturi caldute in cadrul acestei institutii chiar daca, dupa se stie, exista OUG nr. 115/2023[1] privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, prin care se stipuleaza la art. VII “(1) În anul 2024 se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu excepţia posturilor unice din:
a)instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare…”.
Astfel de pe site-ul public al MEAT[2] aflam printre altele ca in data de 16.12.2024, ora 10, se va da proba scrisa in vederea ocuparii pe durata nedeterminata a doua functii contractuale de consilier debutant la Serviciul Afaceri Europene din cadrul Directiei Afaceri Europene si Relatii Internationale, care vor participa 50 de candidati, iar dupa 4 zile candidatii admisi vor sustine proba practica, conform anuntului oficial postat.
Suspiciuni de favoritism
Dar ce este interesant este faptul ca majoritatea candidatilor nu stiu ca printre acestia se regaseste si o domnisoara cu numele de Stan Andreea Florina, recent absolventa de facultate, candidat cu un potential de sustinere din partea unor reprezentanti ai MEAT, cum ar fi: Razvan Marian Parcalebescu, directorul de cabinet al ministrului Radu Oprea, precum si colegele de serviciu ale acestuia doamna Stan Andriana Florina, consilier in cadrul MEAT, nimeni alta decat mama candidatei sus mentionte, si Bardas Maria Mihaela, consilier in cadrul MEAT, nimeni alta decat matusa candidatei anterior mentionate.
Impactul asupra angajărilor și transparenței
Gurile rele rele exterioare ministerului spun ca cele doua surori stau in acelasi birou si musoroiesc multe lucruri de interes pentru membrii corpului de control al ministrului si nu numai.
De mentionat este ca mama viitoarei candidate[3], pe care sigur o “recomanda vocea si talentul” respectiv experienta in domeniul de interes pentru ocuparea posturilor scoase la concurs, face parte (bine inteles, datorita capacitatii sale profesionale deosebite, avandu-se in vedere functia relevanta de consilier, nu cea de sef birou, sef serviciu sau director), din mai multe consilii de administratie la societati aflate in subordinea ministerului in cauza, cum ar fi: “Centrul National de Invatamant Turistic” SA, si “Uzina Mecanica Orastie” SA Hunedoara, de unde pentru anul 2023 a primit o indemnizatie cumulata de vreo 40.000 lei/an, iar actualmente este chiar presedinte al consiliului de administartie al SC “Uzina Mecanica Cugir” SA – Alba Iulia, cu o indemnizatie pe primele 6 luni de 23216 lei.
Matusa[4] acestei candidate este si aceasta, conform declaratiei de avere pentru anul 2023, membru administrator la SC “Iprochim”Sa – Bucuresti, iar prin anul 2019 constatam ca a fost nominalizata sa faca parte din secretariatul tehnic al comisiei de privatizare a SC “Rompetrol Rafinare” SA – Constanta[5], cand ministru al energiei era Virgil Popescu.
Deci cu asemenea proptele interne ministerului initiator al concursului, multe voci insinuase spun ca tanara candidata nu are nicio sansa sa rateze admiterea pe post, iar nivelul de cunoastere necesar pentru a trece de proba scrisa sunt bine aprofundate de transparenta tematici de studiu, astfel incat egalitatea de sanse pentru toti candidatii participanti este pe deplin asigurata.
Noi credem ca ministrul Radu Oprea cunoaste toate aspectele sus mentionate si va asigura luni 16.05.2024 toate conditiile ca candidata cu rude in minister sa nu fie dezamagita.
De ce apreciem asta, pentru ca un alt ministru al economiei Claudiu Nasui, devoala acum cateva luni cateva aspecte ce par de interes pentru urmatoarele saptamani[6], cand se vor mai tine si alte concursuri cu posibila dedicatie pentru speta sus mentionata, si credem ca sunt de interes si pentru o institutie de forta a statului DNA, cu experiente penale in domeniul concursurilor ministeriale, nu misterioase, care ar putea face putina ordine in cadrul MEAT pe subiectul sus referit.
Astfel, Claudiu Nasui spunea printre altele „Din câte am aflat, este o combinație de subiecte date de dinainte, cu proba orală, în urma căreia intră cine trebuie. În anumite cazuri, și acea bibliografie este făcută astfel încât să descurajeze oamenii din ‘afară’ să aplice. Toată această procedură este făcută, mai degrabă, ca să garanteze că ‘numai cine trebuie’ ocupă aceste poziții. Apoi, cel care este angajat prin calitatea de membru de partid sau prin nepotism, este greu de dat afară de oricine. De aceea, trebuie schimbată legea.”
Așteptări și apeluri la acțiune
În acest context, se așteaptă reacții din partea autorităților competente, precum DNA, pentru a ancheta aceste semnale de alarmă și pentru a restabili un climat de transparență și echitate în cadrul MEAT. Este esențial ca instituțiile statului să intervină pentru a asigura că angajările se fac pe baza meritului, nu a relațiilor de rudenie sau de partid.
Această situație ridică importante întrebări cu privire la integritatea sistemului public și la modul în care se gestionează resursele umane în instituțiile statului. Așteptăm reacții concrete din partea tuturor actorilor implicați. Vom reveni, normal, cu dezvăluiri senzaționale! (Cristina T.).
[1] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/277404
[2] https://economie.gov.ro/cariera/
[3] https://economie.gov.ro/stan-i-adriana-florina/
[4] https://economie.gov.ro/bardas-maria-mihaela/
[5] https://gov.ro/ro/print?modul=stiri&link=strategia-de-privatizare-a-societatii-rompetrol-rafinare-s-a-constanta-aprobata-de-guvern#null
[6] https://ziare.com/locuri-de-munca/angajare-stat-frauda-1882589
Exclusiv
O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump – Ziarul Incisiv de Prahova

Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).