Connect with us

Afaceri

De ce Black Friday nu este cea mai bună perioadă pentru a face achiziţii | GalatiAzi

Publicat

pe

Black Friday la americani urmează după o sărbătoare importantă, Ziua Recunoştinţei (eng.Thanksgiving Day). Este o zi în care toate magazinele oferă reduceri colosale la toate produsele. Este vorba de lichidări de stoc şi astfel se pot achiziţiona produse care în mod normal ar costa 400 de dolari cu doar 40 de dolari. În ţara noastră, Black Friday a fost organizat pentru prima dată în anul 2011. eMAG, cel mai mare magazin online de la noi, şi PC Garage (cumpărat între timp de eMAG) au oferit reduceri pe site-urile lor la sute de produse. 

Ideea i-a venit lui Iulian Stanciu, CEO eMAG, după o vizită în Statele Unite. Compania nu era pregătită însă pentru un astfel de eveniment. Stocurile s-au epuizat rapid, s-au vândut mai multe produse la reducere decât erau disponibile, site-ul nu a funcţionat multă vreme, iar la final pierderile înregistrate de companie au trecut de 1 milion de euro. De atunci lucrurile s-au schimbat, iar în prezent în jur de 70% dintre români ştiu ce este Black Friday. 

Ediţia de anul trecut a Black Friday a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG şi 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea iniţială şi cu o creştere de 20% raportată la ediţia anterioară din 2016.

Reduceri şi nu prea

Black Friday nu este însă cea mai bună perioadă pentru a cumpăra un produs pe care ţi-l doreşti cu ardoare. În primul rând, există posibilitatea ca acest produs să nu intre în promoţia de Black Friday sau dacă intră stocul să fie atât de mic încât să nu îl prinzi. Black Friday aduce reduceri mari, însă stocurile sunt mai mici. De regulă, retailerii mari precum eMAG, Altex, Flanco sau PC Garage organizează campanii de reduceri vara sau la începutul toamnei şi este foarte posibil ca produsul căutat de tine să aibă un preţ mult mai bun chiar şi faţă de campania de Black Friday. Acest lucru a fost constatat şi de către inspectorii Consiliului Concurenţei. O anchetă declanşată de autoritatea de concurenţă arată că există un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de preţuri. În aceste condiţii, mecanismele de manifestare a concurenţei prin preţ în cadrul promoţiilor sunt distorsionate, percepţia clienţilor cu privire la preţul real fiind deformată. 


 

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor (ex. Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Ancheta a reliefat faptul că, în general, mai mult de jumătate din volumul vânzărilor principalilor retaileri sunt la preţuri promoţionale. Astfel, o mare parte din produsele comercializate de toate platformele online importante şi care au fost monitorizate au avut preţuri reduse durate lungi, chiar peste 75% din timp. „Astfel, preţurile practicate de de comercianţii online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii. Ca urmare, Black Friday se individualizează mai degrabă ca o campanie de volum, decât de reducere a preţurilor”, conform anchetei Consiliului Concurenţei.

Pe primul loc în Uniunea Europeană 

Potrivit cifrelor şi estimărilor principalilor jucători din comerţul electronic românesc, valoarea cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro în 2017, cu peste 40% mai mult decât în 2016, cand s-au înregistrat 1,8-2 miliarde de euro. Acest lucru ar însemna ca românii au cheltuit, în medie, 7,67 milioane de euro în fiecare zi din an pentru cumpărături prin internet.

Valoarea de 2,8 miliarde de euro face referire la produsele fizice care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, plăţile de facturi la utilităţi, biletele de avion, vacanţele, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente. Creşterea de aproximativ 40% de la un an la altul înregistrată de piaţa românească de e-commerce este una din cele mai mari creşteri la nivelul Uniunii Europene. Valoarea pieţei de e-commerce din totalul pietei de retail se situează la aproximativ 5,6%, în creştere faţă de 4%, cât se înregistra în 2016. 

Sfaturi pentru consumatori de Black Friday

• Fă o listă cu produsele pe care doreşti să le achiziţionezi şi cu preţurile actuale ale acestora. Acest lucru te va ajuta să eviţi falsele reduceri depreţuri, de exemplu atunci când comercianţii măresc preţul şi aplică procentul de reducere la preţul astfel majorat.

 

• Verifică cu atenţie modul în care este afişată reducerea pe site sau pe eticheta produsului.

• Nu cădea în capcana ofertelor care anunţă mari reduceri de preţuri doar pentru a te atrage să intri în magazin.

• În cazul în care comanzi online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când ai ales produsul.

• Utilizează cardul pentru a face plata. În unele situaţii, precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poţi utiliza procedura refuzului la plată pentru a-ţi recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 de zile de la data plăţii. Contactează-ţi banca pentru a afla mai multe amănunte.

De ce Black Friday nu este cea mai bună perioadă pentru a face achiziţii

De opt ani de zile, de când retailerii din ţara noastră au adoptat sărbătoarea americană a reducerilor Black Friday, românii aşteaptă cu nerăbdare luna noiembrie pentru a achiziţiona produse mai ieftine, însă lucrurile nu stau chiar aşa. 

Black Friday la americani urmează după o sărbătoare importantă, Ziua Recunoştinţei (eng.Thanksgiving Day). Este o zi în care toate magazinele oferă reduceri colosale la toate produsele. Este vorba de lichidări de stoc şi astfel se pot achiziţiona produse care în mod normal ar costa 400 de dolari cu doar 40 de dolari. În ţara noastră, Black Friday a fost organizat pentru prima dată în anul 2011. eMAG, cel mai mare magazin online de la noi, şi PC Garage (cumpărat între timp de eMAG) au oferit reduceri pe site-urile lor la sute de produse. 

 

Ideea i-a venit lui Iulian Stanciu, CEO eMAG, după o vizită în Statele Unite. Compania nu era pregătită însă pentru un astfel de eveniment. Stocurile s-au epuizat rapid, s-au vândut mai multe produse la reducere decât erau disponibile, site-ul nu a funcţionat multă vreme, iar la final pierderile înregistrate de companie au trecut de 1 milion de euro. De atunci lucrurile s-au schimbat, iar în prezent în jur de 70% dintre români ştiu ce este Black Friday. 

Ediţia de anul trecut a Black Friday a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG şi 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea iniţială şi cu o creştere de 20% raportată la ediţia anterioară din 2016.

Reduceri şi nu prea

Black Friday nu este însă cea mai bună perioadă pentru a cumpăra un produs pe care ţi-l doreşti cu ardoare. În primul rând, există posibilitatea ca acest produs să nu intre în promoţia de Black Friday sau dacă intră stocul să fie atât de mic încât să nu îl prinzi. Black Friday aduce reduceri mari, însă stocurile sunt mai mici. De regulă, retailerii mari precum eMAG, Altex, Flanco sau PC Garage organizează campanii de reduceri vara sau la începutul toamnei şi este foarte posibil ca produsul căutat de tine să aibă un preţ mult mai bun chiar şi faţă de campania de Black Friday. Acest lucru a fost constatat şi de către inspectorii Consiliului Concurenţei. O anchetă declanşată de autoritatea de concurenţă arată că există un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de preţuri. În aceste condiţii, mecanismele de manifestare a concurenţei prin preţ în cadrul promoţiilor sunt distorsionate, percepţia clienţilor cu privire la preţul real fiind deformată. 

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor (ex. Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

 

Ancheta a reliefat faptul că, în general, mai mult de jumătate din volumul vânzărilor principalilor retaileri sunt la preţuri promoţionale. Astfel, o mare parte din produsele comercializate de toate platformele online importante şi care au fost monitorizate au avut preţuri reduse durate lungi, chiar peste 75% din timp. „Astfel, preţurile practicate de de comercianţii online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii. Ca urmare, Black Friday se individualizează mai degrabă ca o campanie de volum, decât de reducere a preţurilor”, conform anchetei Consiliului Concurenţei.

Pe primul loc în Uniunea Europeană 

Potrivit cifrelor şi estimărilor principalilor jucători din comerţul electronic românesc, valoarea cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro în 2017, cu peste 40% mai mult decât în 2016, cand s-au înregistrat 1,8-2 miliarde de euro. Acest lucru ar însemna ca românii au cheltuit, în medie, 7,67 milioane de euro în fiecare zi din an pentru cumpărături prin internet.

Valoarea de 2,8 miliarde de euro face referire la produsele fizice care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, plăţile de facturi la utilităţi, biletele de avion, vacanţele, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente. Creşterea de aproximativ 40% de la un an la altul înregistrată de piaţa românească de e-commerce este una din cele mai mari creşteri la nivelul Uniunii Europene. Valoarea pieţei de e-commerce din totalul pietei de retail se situează la aproximativ 5,6%, în creştere faţă de 4%, cât se înregistra în 2016. 

Sfaturi pentru consumatori de Black Friday

Fă o listă cu produsele pe care doreşti să le achiziţionezi şi cu preţurile actuale ale acestora. Acest lucru te va ajuta să eviţi falsele reduceri depreţuri, de exemplu atunci când comercianţii măresc preţul şi aplică procentul de reducere la preţul astfel majorat.

Verifică cu atenţie modul în care este afişată reducerea pe site sau pe eticheta produsului.

Nu cădea în capcana ofertelor care anunţă mari reduceri de preţuri doar pentru a te atrage să intri în magazin.

În cazul în care comanzi online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când ai ales produsul.

Utilizează cardul pentru a face plata. În unele situaţii, precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poţi utiliza procedura refuzului la plată pentru a-ţi recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 dezile de la data plăţii. Contactează-ţi banca pentru a afla mai multe amănunte.

Afaceri

Record pe piaţa imobiliară din România! Cifre neaşteptate pentru 2019 | GalatiAzi

Publicat

pe

De

Astfel, piaţa imobiliară din România a intrat într-un nou an de dezvoltare pe toate segmentele, investitorii având planuri pentru livrarea unor clădiri logistice, comerciale şi de birouri cu o suprafaţă cumulată de 1,2 milioane de metri pătraţi, un nou record, arată un raport publicat de firma de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Anul trecut au fost livrate spaţii noi de circa 850.000 de metri pătraţi.

 Evoluţia pozitivă a activităţii de dezvoltare vine în urma cererii susţinute exprimate de chiriaşi în ultimii trei – patru ani, astfel că pentru mai mult de jumătate din spaţiile noi ce urmează a fi date în folosinţă în acest an au fost deja semnate contracte de închiriere.

La finalul anului trecut, stocul spaţiilor de retail a depăşit 3,7 milioane de metri pătraţi, fiind aproape similar cu cel al spaţiilor de birouri, în timp ce stocul spaţiilor logistice se situa la circa 3,5 milioane de metri pătraţi.

În Bucureşti vor fi daţi în acest an în folosinţă 300.000 de metri pătraţi de spaţii industriale şi 300.000 de metri pătraţi de birouri, în timp ce proiectele comerciale Colosseum şi Veranda Mall urmează a fi extinse cu o suprafaţă cumulată de aproximativ 25.000 de metri pătraţi.

Spaţii noi de retail vor fi livrate anul acesta şi în Sibiu, unde NEPI Rockcastle va finaliza proiectul Festival şi extinderea centrului comercial Shopping City Sibiu, dar şi în Timişoara, unde Iulius Group şi Atterbury vor inaugura extensia proiectului Iulius Mall. În perioada 2015 – 2018 piaţa locală de retail a crescut cu aproape 40%, iar centrele comerciale dominante au avut constant o rată de ocupare de aproape 100%, potrivit companiei.

”Pe fondul unor rezultate în scădere în Europa Centrală şi de Vest, retailerii şi-au concentrat atenţia asupra României şi în 2018 în vederea extinderii reţelei de magazine. Evoluţia pozitivă a vânzărilor din ultimii ani, coroborată cu creşterea salariului mediu, au făcut ca majoritatea retailerilor să amplifice investiţiile în noi magazine, atât în pieţele principale, cât şi în cele secundare sau terţiare şi ne aşteptăm ca dezvoltarea acestora să fie accelerată şi în perioada următoare. De asemenea, ne aşteptăm la noi intrări de retaileri pe piaţă în decursul acestui an”, a spus un partener din cadrul Cushman & Wakefield Echinox, Bogdan Marcu.

 

El afirmă că vom asista la o serie de consolidări şi extinderi ale unor centre comerciale existente pentru a putea acomoda noile cerinţe şi tendinţe de retail. Totodată, sunt în atenţia dezvoltatorilor şi oraşele secundare şi terţiare, care nu au încă centre comerciale moderne sau sunt sub capacitate din punctul de vedere al stocului de retail.

Citeste in continuare

Afaceri

Veşti bune pentru toţi şoferii! Decizie de ultimă oră cu privire la rovinietă | GalatiAzi

Publicat

pe

De

După o absenţă de zece luni, opţiunea de plată a rovinietei şi tarifului de trecere (e-tarif) a podului de la Feteşti sunt din nou disponibile în aplicaţia mobilPay Wallet, singurul portofel digital din România prin care se pot face plăţi diverse în toate mediile – în magazinele online ale comercianţilor, la casele de marcat sau în maşinile de taxi ori direct în aplicaţie.

De altfel, aplicaţia mobilPay Wallet permite utilizatorilor să plătească tariful de trecere a podului Feteşti indiferent dacă maşina este înmatriculată în România sau în alte ţări.

În prezent, mobilPay Wallet este singura aplicaţie mobilă din România în care se pot achita aceste două servicii de interes general pentru toţi şoferii, arată un comunicat.

 

Odată cu reintroducerea posibilităţii de plată în aplicaţia mobilPay Wallet, românii pot achita rapid direct de pe telefon, fără cash sau oprire la benzinărie.

Astfel, aceştia pot selecta în aplicaţie serviciile Rovinieta şi e-tarif pod Feteşti din secţiunea Transport, introduc datele maşinii şi detaliile solicitate şi confirmă plată în 2 clickuri. Odată ce plata este realizată cu succes, utilizatorul va primi imediat pe e-mail confirmarea plăţii însoţită de seria emisă.

Plata realizată va fi salvată automat în aplicaţie cu detaliile maşinii, pentru acces imediat şi plăţi viitoare şi mai rapide.

„După o absenţă de câteva luni am reuşit să reintroducem posibilitatea de plată a rovinietei şi a tarifului de trecere a podului de la Feteşti direct din aplicaţia mobilPay Wallet, care devine în prezent singura aplicaţie din România care oferă această opţiune. Prin acest serviciu, utilizatorii noştri pot plăti mult mai repede şi mai uşor direct de pe telefon, evitând astfel coada pentru plata cash de la podul Feteşti sau din benzinării. Serviciile pe care le oferim în aplicaţia mobilPay Wallet înseamnă în primul rând inovaţie şi simplificarea unor activităţi care ne fac viaţa mai uşoară”, a declarat Antonio Eram, CEO & Founder mobilPay.com.

Lansată în 2013, mobilPay Wallet este cea mai premiată soluţie de plată din România şi primul produs tech românesc premiat şi consacrat în Silicon Valley. Este o aplicaţie complet gratuită pentru utilizatori, prin care plăţile se fac instant din aplicaţie sau prin scanarea codului QR afişat la casele de marcat sau pe pagina de plată a magazinelor online.

Citeste in continuare

Afaceri

Un mare producător de mașini își închide porțile! Mii de oameni vor rămâne pe drumuri. Se anunță concedieri în masă | GalatiAzi

Publicat

pe

De

Închiderea acestei uzine, amplasată în sud-vestul Marii Britanii, a fost anunţată în premieră de Sky News şi BBC, iar ulterior a fost confirmată şi de deputatul conservator din regiunea Swindon, Justin Tomlison.

Decizia celor de la Honda de a închide uzina de la Swindon, care potrivit presei britanice ar urma să fie anunţată în mod oficial marţi dimineaţa, este o nouă lovitură pentru Guvernul de la Londra care se luptă să menţină atractivitatea ţării în pofida turbulenţelor provocate de Brexit şi a incertitudinilor care există în mediul industrial cu privire la consecinţele ieşirii din UE fără un acord.

În urmă cu doar două săptămâni, un alt constructor auto japonez, Nissan, a provocat o surpriză prin anunţul că renunţat la planurile privind construcţia modelului crossover X-Trail la uzina sa de la Sunderland (nord-estul Marii Britanii). Nissan, Honda şi un al treilea producător nipon Toyota, sunt responsabile împreună pentru aproape jumătate din automobilele construite în Marea Britanie. 

Pe lângă Brexit, sectorul auto din Marea Britanie se confruntă cu numeroase provocări, precum scăderea vânzărilor de automobile diesel sau încetinirea pieţei auto chineze. La începutul anului, producătorul auto britanic Jaguar Land Rover a anunţat că va renunţa la 4.500 de locuri de muncă, adică 10% din efective. La rândul său grupul american Ford va renunţa la 1.000 de locuri de muncă din Marea Britanie, în cadrul unui amplu plan de restructurare a operaţiunilor din Europa, transmite Digi24.

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Afaceri36 de minute inainte

Record pe piaţa imobiliară din România! Cifre neaşteptate pentru 2019 | GalatiAzi

Astfel, piaţa imobiliară din România a intrat într-un nou an de dezvoltare pe toate segmentele, investitorii având planuri pentru livrarea...

Afaceri4 ore inainte

Veşti bune pentru toţi şoferii! Decizie de ultimă oră cu privire la rovinietă | GalatiAzi

După o absenţă de zece luni, opţiunea de plată a rovinietei şi tarifului de trecere (e-tarif) a podului de la...

Afaceri7 ore inainte

Un mare producător de mașini își închide porțile! Mii de oameni vor rămâne pe drumuri. Se anunță concedieri în masă | GalatiAzi

Închiderea acestei uzine, amplasată în sud-vestul Marii Britanii, a fost anunţată în premieră de Sky News şi BBC, iar ulterior...

Afaceri10 ore inainte

Dezastru pentru Kovesi! Nu este eligibilă pentru funcția de procuror european. Criteriul care îi lipsește cu desvârșire | GalatiAzi

Lovitură pentru Laura Codruţa Kovesi! Aceasta nu este eligibilă pentru funcţia de procuror-şef al Parchetului European, pentru că nu întruneşte...

Afaceri13 ore inainte

Ion Țiriac a dat lovitura. Câștigă zeci de milioane de euro fără să facă nimic | GalatiAzi

Doi ani consecutivi în care Ion Țiriac a dat lovitura cu o afacere unde  implicarea sa este minimă. Allianz Țiriac(AZT),...

Afaceri16 ore inainte

Tudorel Toader pregătește marea lovitură! Mișcarea fatală pe care o va face cu legile justiției | GalatiAzi

Potrivit proiectului de Ordonanţă obţinut de „Adevărul”, ministrul Justiţiei, Tudorel Toader caută să implementeze o serie de noi modificări aduse...

Afaceri20 de ore inainte

Anunț important pentru toți pensionarii! În ce condiții pot călători gratuit! Acest detaliu este foarte important! | GalatiAzi

Pensionarii bucureşteni vor circula în continuare gratuit pe toate mijloacele de transport în comun de suprafaţă din Capitală, dar numai...

Exclusiv22 de ore inainte

EXCLUSIV/JUDECATOAREA MIU LAVINIA NUSA DE LA TRIBUNALUL PRAHOVA STOPEAZA PRACTICILE DNA ST PLOIESTI/ MITA LA DGIPI/ COD ROSU

Iata ca dupa ce am laudat profesionalismul si curajul judecatoarei Savu Crsitia Alina de a stopa practicile DNA ST Ploiesti...

Afaceri23 de ore inainte

Breaking. Isărescu și Teodorovici au căzut la pace. Au făcut anunțul oficial despre ROBOR | GalatiAzi

Banca Naţională a României, condusă de guvernatorul Mugur Isărescu, ministerul finanţelor, la cârma căruia este Orlando Teodorovici, precum şi oameni...

AfaceriO zi inainte

EXCLUSIV! Am aflat adevărul! Pe ce loc se află de fapt România ca viteză de internet, la nivel mondial! | GalatiAzi

„Ultimele măsurători în domeniu (2019), conform Speedtest Global Index, arată că România se află pe a patra poziţie în lume...

AfaceriO zi inainte

Teodorovici, slăbiciune gravă pentru femeile frumoase și nepregătite! ”Sexy Dănănae”, super funcție cu dedicație de la ministrul Finanțelor | GalatiAzi

Gabriela Dănănae, poreclită şi ”sexy Dănănae”, a ajuns în consiliile de administraţie ale Companiei de Autostrăzi (CNAIR) şi Loteriei Române,...

AfaceriO zi inainte

Reacție furibundă! Băsescu dă de pământ cu Kovesi! Afirmații uluitoare la adresa fostei șefe a DNA! | GalatiAzi

Traian Băsescu a susţinut că fostul procuror şef al DNA trebuie să răspundă dacă se demonstrează că a luat bani...

AfaceriO zi inainte

S-a aflat adevărul ascuns de Kanal D! Motivul real pentru care Faimoșii au câștigat din nou vila la Exatlon | GalatiAzi

Doar că, aşa cum am început să ne obişnuim deja, situaţia s-a întors la 180 de grade şi Faimoşii au...

Afaceri2 zile inainte

Șoc total la Eurovision! Cine va reprezenta România în semifinalele de la Tel Aviv! Este scandal monstru | GalatiAzi

Ester Peony va reprezenta ţara noastră la Eurovision Song Contest, cu piesa „ON A SUNDAY”. Melodia, compusă de Ester Alexandra...

Afaceri2 zile inainte

Lucruri neștiute despre Mihai Gâdea! Cine se află în spatele vedetei de la Antena 3! | GalatiAzi

Se spune că în spatele fiecărui bărbat puternic se află o femeie şi mai puternică. Despre soţia lui Mihai Gâdea,...

Afaceri2 zile inainte

Situație incredibilă la Asia Express! ”S-a întâmplat ceva, ceva incredibil! Ni se face pielea de găină” | GalatiAzi

Misiunile prin care au trecut până în acest moment le-au testat limitele la maximum, iar imprevizibilul cursei i-a făcut pe...

Știrile Săptămânii